۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر مشروط شد

کد خبر : ۳۶۴۳۱۵
صراط: رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: فقط در صورتیکه زمین ورزشگاه خرمشهر مناسب باشد فینال حذفی را در این شهر برگزار می کنیم.

به گزارش فارس، سعید فتاحی در گفت و گو با رادیو ورزش در مورد برگزاری نشست هم اندیشی سرمربیان لیگ برتری گفت: سال گذشته نیز سازمان لیگ این نشست را برگزار کرد و جلسه ای که اسیب شناسی و هم اندیشی سرمربیان بود اما متاسفانه  7 مربی آمدند. کرانچار و پورموسوی ایران نبودند. باشگاه نفت هم می توانست یک مربی یا نماینده به نشست بفرستد و سرمربیان استقلال و پرپسولیس وسایپا هم به این جلسه نیامدند در حالیکه جلسه در تهران برگزار شد. حتی هماهنگ کرده بودیم که کلاس مربیگری روز گذشته ساعت 17 تمام شود تا مربیان بتوانند در این جلسه شرکت کنند. از شنبه ماه مبارک رمضان آغاز می شود وبرخی از دوستان نیز ممکن است خارج از کشور بروند بنابراین به جز روز گذشته زمان مناسب تری برای برگزاری این بازی نبود.

وی در مورد تقویم لیگ برتر گفت: این تقویم پیشنهادی است و 4 هفته تعطیلی در مسابقات نداریم. لیگ  تا 27 مرداد برگزار می شود و از دو شهریور ماه جام حذفی برگزار می شود البته 28 مرداد اردوی تیم ملی است و مرحله اول جام حذفی بدون ملی پوشان است و 16 و 17 شهریور نیز مرحله دوم جام حذفی است.فقط لیگ برتر 4 هفته تعطیل می شود اما مسابقات جام حذفی را برگزار می کنیم.

فتاحی در مورد نظر مربیان برای فصل آینده و اشکالات ورزشگاه ها گفت: قرار بود دوستان ایراد و اشکال ها را بگویند. به دو ورزشگاه ثامن مشهد و تختی تهران نامه زدیم تا اشکالات برطرف شود. ورزشگاه تختی تهران ترمیم چمن را آغاز کرده است. اسکوربورد ورزشگاه ثامن و چمن این ورزشگاه همچنان مشکل دار است. در ورزشگاه شهر جم بازسازی چمن و بازسازی رختکن ها آغاز شده . در رشت هم قرار است ورزشگاه سردار جنگل هم چمن مصنوعی شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه چطور اجازه دادید فینال جام حذفی در  ورزشگاه خرمشهر با  آن چمن خرابش برگزار شود، گفت: شرکت نفت و گاز اردوندان این ورزشگاه را بعد از ساخت به مردم خرمشهر تقدیم کر د و تا تحویل اداری ورزشگاه از سوی اداره کل و هیات فوتبال از چمن به خوبی نگهداری نشد. 15 اسفند ماه سال گذشته بازدید کردیم و خواستار ترمیم زمین چمن شدیم. اکنون چمن این ورزشگاه مناسب شده به هر حال سال آینده قبل از قرعه کشی جام حذفی اگر چمن خوب نباشد فینال جام حذفی در آن شهر برگزار نمی شود.

وی در مورد زمان اتمام مسابقات لیگ برتر در فصل آینده گفت: به دلیل برگزاری جام جهانی در سال آینده  برخی لیگ های دنیا از 11 تا 20 روز زودتر از موعد مقرر شروع می شود ما هم همین کار رامی کنیم. البته سرمربیان ما دوست داشتند یک هفته دیرتر از 30 تیر مسابقات آغاز شود اما بازی های باید 27 اردیبهشت به پایان برسد و فقط فینال لیگ قهرمانان اروپا باقی می ماند که آنها از فیفا مجوز برگزاری این تک بازی را گرفته اند.   اگر بخواهیم لیگ دیرتر شروع شود فشرده تر خواهد شد.