۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

احتمال قطع تبادل اطلاعاتی انگلیس با آمریکا

کد خبر : ۳۶۴۳۳۳
صراط: با افشای اطلاعات و جزییات مربوط به بمب‌گذرای انتحاری دوشنبه شب در منچستر از سوی مسئولان و رسانه‌های آمریکایی، انگلیس خبر داد تبادل اطلاعات با آمریکا را متوقف می‌کند.

به گزارش فارس، بعد از درز اطلاعات مربوط به حمله ترویستی منچستر از سوی مسئولان و رسانه‌های آمریکایی، پلیس انگلیس خبر داد تبادل اطلاعات را با  طرف آمریکایی قطع کرد.

روز سه‌شنبه صبح نخست وزیر انگلیس خبر داد اطلاعات مربوط به عامل بمب‌گذاری کنسرت منچستر را در اختیار دارند ولی فعلا منتشر نمی‌شود اما ساعاتی بعد شبکه آمریکایی سی بی اس این اطلاعات را منتشر کرد.

در پی انتشار جزییات این حادثه از سوی آمریکایی‌ها، وزیر کشور و رؤسای پلیس انگلیس به آمریکا انتقاد کردند و هشدار دادند اعتماد دو طرف بعد از این مساله از بین می‌رود.

همچنین قرار است خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس در نشست ناتو در بروکسل این مساله را با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مطرح کند.

اقدام آمریکایی‌ها در درز اطلاعات روز پنج‌شنبه (امروز) هم ادامه داشت و روزنامه نیویورک تایمز تصاویر پزشکی قانونی از صحنه حادثه در منچستر را منتشر کرده است.

خانم ابر راد وزیر کشور انگلیس بار دیگر روز پنج شنبه (امروز) این اقدام سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در درز اطلاعات را مساله‌ای آزاردهنده عنوان کرد.

همین اقدام آمریکایی‌ها شکایت پلیس انگلیس را در پی داشت چراکه همچنان تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و تصاویری که مدارک هستند منتشر شدند.