۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

واکنش نصرالله به حوادث اخیر بحرین و نشست‌ ریاض

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز عید مقاومت و آزادی گفت که حوادث اخیر بحرین یکی از تبعات نشست‌های ریاض وشاید از برکات سفر ترامپ به منطقه باشد.
کد خبر : ۳۶۴۳۹۴
صراط: دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز عید مقاومت و آزادی گفت که حوادث اخیر بحرین یکی از تبعات نشست‌های ریاض وشاید از برکات سفر ترامپ به منطقه باشد.

به گزارش تسنیم، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنبه شب به مناسبت روز عید مقاومت و آزادی با بیان اینکه لبنانی ها با تکیه بر توان خود به مقاومت دربرابر دشمن صهیونیستی پرداختند، خاطرنشان کرد :  لبنانی ها تصمیم به مقاومت اتخاذ نمودند و آزادی در چند مرحله تحقق یافت.

وی افزود : آمریکا و غرب و برخی از کشورهای عربی در اشغال لبنان از اسراییل حمایت کردند،  تنها کشورهایی که در کنار مقاومت ایستاده و از آن حمایت کردند ایران و سوریه هستند.

سید حسن نصرالله گفت : پیروزی که تحقق یافت ناشی از پایداری ملت به ویژه اهالی جنوبی لبنان بود.  پیروزی بر اشغالگری منوط به اراده ملت است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود : آن چه امروز آینده و حال کشورهای منطقه را می سازد تصمیم ملت های آن است.

وی گفت : عمده مجاهدین، شهادت طلبان و مجریان حمله با چاقو در فلسطین ، جوانان هستند.

سید حسن نصرالله افزود :  تکرار پیروزی در  بقاع، هرمل ، بعلبک به خاطر وجود اراده مقاومت و پایداری است.

وی  با بیان اینکه رزمندگان مقاومت هنگامی پیروزی را تحقق بخشیدند که کسی انتظارش را نداشت ، تاکید کرد :  اگر اقدام رزمندگان مقاومت نبود نکبت مناط لبنان را فرا گرفته بود مانند آنچه که در سوریه و دیگر کشورها حادث شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به وضعیت کنونی بخش هایی از لبنان که تروریست ها در آن فعال هستند اشاره کرد و گفت : آخرین مرحله مقاومت جرود عرسال است و اهالی آن باید مسئولیت را عهده دار شده و ما می خواهیم مانع خونریزی شویم.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد : نمی توان وضع موجود در جرود عرسال را پذیرفت به ویژه که گروه های مسلح در آن آزادی مطلق دارند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوادث اخیر بحرین یکی ازتبعات نشست‌های ریاض وشاید از برکات سفر ترامپ به منطقه باشد!

وی افزود: جلسه مسئولان اسلامی-آمریکایی درعربستان نمایش بود نه نشست سران. خیلی از سران از بیانیه پایانی بی‌اطلاع بودند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: هدف عربستان از نشست ریاض، بزرگ کردن نقش ترامپ و جلوه دادن خود به عنوان یک دولت محوری در جهان عرب است. عربستان امروز مرکز تفکر تکفیری و حامی اساسی گروه‌های تروریستی است.