۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
منابع آگاه:

افشای درخواست داماد ترامپ از سفیر روسیه

کد خبر : ۳۶۴۶۴۰
صراط: برخی مقامات‌آمریکایی اعلام کردند که داماد رئیس‌جمهور آمریکا طی جلسه‌ای قبل از مراسم تحلیلف «دونالد ترامپ»، به سفیر روسیه گفته است که خواستار ایجاد یک کانال ارتباطی محرمانه با کرملین هستند.

به گزارش فارس، مقامات آمریکایی اعلام کردند که «جارد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگن در خصوص احتمال برقراری کانال ارتباطی محرمانه و ایمن بین تیم انتقال قدرت ترامپ و کرملین بحث کرده بودند و از تجهیزات دیپلماتیک روسیه برای جلوگیری از افشای این مذاکرات بهره برده بودند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت، مقامات آمریکایی تأکید کردند که کیسلیاک به مافوق‌های خود در مسکو اعلام کرده بودکه کوشنر چنین پیشنهادی را در حین نشست اول یا دوم دسامبر سال گذشته میلادی در برج ترامپ مطرح کرده است.

کیسلیاک گفته بود که کوشنر پیشنهاد داده بود که از تجهیزات دیپلماتیک روسیه در آمریکا برای ارتباطاتشان استفاده شود.

در این دیدار ماه دسامبر، «مایکل فلین» اولین مشاور امنیت ملی ترامپ نیز حضور داشت. کاخ سفید در ماه مارس برگزاری چنین نشستی را فاش کرد و اهمیت آن را ناچیز دانست اما افراد آشنا به این موضوع اعلام کردند که اف بی آی در حال حاضر در حال تحقیق درباره این نشست و دیگر نشست‌هایی است که کوشنر با مقامات روس داشته است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که هیچ‌کدام از این نشست‌ها و ارتباطات مقامات آمریکایی تحت نظارت ایالات متحده آمریکا نبوده است.

کاخ سفید حاضر نشده است در خصوص این خبر اظهارنظر کند و «رابرت کلنر» وکیل فیلین نیز حاضر به اظهارنظر نشد و سفارت روسیه نیز اظهارنظری نکرده است.

طبق گزارش واشنگتن پست، اف بی آی از نزدیک بر ارتباطات مقامات روسیه در آمریکا نظارت دارد و تجهیزات دیپلماتیک آنها را زیر نظر دارد. آژانس امنیت ملی آمریکا بر ارتباطات مقامات روسیه در مناطق برون مرزی نظارت دارد.

مقامات اطلاعاتی کنونی و سابق آمریکا می‌گویند، گرچه دیپلمات‌های روس، ابزارهای ایمن ارتباطی برای برقراری ارتباط با مسکو دارند اما درخواست کوشنر برای دسترسی به چنین کانال‌هایی غیرعادی بوده است.

این گزارش در حالی است که دستکم هفت نفر از مقامات کنونی و سابق آمریکا اعلام کرده‌اند که کوشنر در حین مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا و قبل از مراسم تحلیف ترامپ، ارتباطات مخفیانه‌ای با مقامات روس داشته‌ است.
برچسب ها: صراط کوشنر ترامپ