۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

حزب دموکرات خواستار اخراج داماد ترامپ شد

کد خبر : ۳۶۴۶۸۴
کمیته ملی حزب دموکرات در واکنش به خبرها مبنی بر تلاش داماد رئیس‌جمهور آمریکا برای برقراری کانال ارتباطی محرمانه بین تیم انتقالی دونالد ترامپ و روسیه، خواستار برکناری فوری او از مقامش شد.

به گزارش فارس، عالی‌ترین مرجع تصمیمگیری حزبی دموکرات‌ها در آمریکا، خواستار اخراج داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از سمت مشاور ارشد کاخ سفید شده است.

در ادامه جنجال بر سر ارتباطات افراد نزدیک به ترامپ و همچنین اعضای ستاد انتخاباتی او با روسیه در آمریکا، واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که «جیرد کوشنر» داماد ترامپ و سفیر روسیه در واشنگتن در خصوص احتمال برقراری کانال ارتباطی محرمانه و ایمن بین تیم انتقال قدرت ترامپ و کرملین بحث کرده بودند.

این جنجال تازه در حالی ایجاد شده که کمیته اطلاعات سنای آمریکا و همچنین اف‌بی‌آی درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و ارتباط اعضای ستاد و نزدیکان ترامپ با مسکو در حال تحقیق هستند.

کمیته ملی حزب دموکرات به گزارش‌های خبری درباره تلاش شوهر «ایوانکا ترامپ» برای ایجاد کانال ارتباطی با روسیه واکنش نشان داده است.

«آدرین واتسون» قائم مقام مدیر ارتباطات حزب ملی دموکرات گفت: «ترامپ هیچ انتخابی به جز اخراج فوری کوشنر ندارد».

به ادعای این مقام دموکرات، همین حالا هم با توجه به اینکه او درباره موضوع مذکور اطلاع رسانی نکرده، دلیل کافی برای تحقیق مجرمانه از کوشنر وجود دارد.

واتسون افزود: «سوال بعدی آن است که آیا رئیس‌جمهور اجازه این کار (تلاش کوشنر برای برقراری کانال محرمانه با روسیه) را داده یا نه چرا که هیچ کسی در زنجیره فرماندهی بین ترامپ و کوشنر وجود ندارد».