۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

تابش: باید قدردان دوراندیشی‌های رهبری باشیم

کد خبر : ۳۶۴۷۸۷
صراط: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم کار خود را به نحو احسنت در انتخابات انجام دادند اما کار دولت و مجلس و نظام آغاز شده است تا به انتظارات و مطالبات مردم به جدیت، سرعت و صراحت پاسخ گویند.

به گزارش فارس، محمدرضا تابش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (7 خرداد 96)، گفت: باید قدردان راهنمایی‌ها و دوراندیشی‌های رهبر معظم انقلاب باشیم که با اعتماد به ملت و اعتبار بخشیدن به صندوق رأی زمینه مشارکت و رقابت حداکثری مردم و ارتقای منزلت ایران در جهان را فراهم ساختند.

وی افزود: مردم کار خود را به نحو احسنت در انتخابات انجام دادند اما کار دولت و مجلس و نظام آغاز شده است تا به انتظارات و مطالبات مردم به جدیت، سرعت و صراحت پاسخ گویند. مردم هم نشان دادند که چه می‌خواهند و هم نشان دادند که چه نمی‌خواهند و با رأی خود گفتند که از چه می‌ترسند و به چه امید دارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت‌: اکنون وظیفه ما است تا به همه خواسته‌های مردم که با صراحت و متانت در همه جای ایران مطرح شد توجه کنیم، مردم در عمل نشان دادند که به نظام جمهوری اسلامی علاقه‌مندند، به قانون اساسی پایبندند و با همه کمبودها و مشکلاتی که دارند. راهی را که دولت تدبیر و امید برای اداره کشور برگزیده است بر وعده‌های دیگران ترجیح می‌دهند، به پیشبرد اصلاحات و منش اعتدال دل بسته‌اند. راه غلبه بر مشکلات پیش‌رو را گفت‌وگو و مردم‌سالاری می‌دانند و در عین حال بر رفع محدودیت‌ها برای حضور همه اندیشه‌ها و ظرفیت‌ها در توسعه همه‌جانبه کشور تأکید دارند.

تابش خاطرنشان کرد: رفع حصر و محدودیت‌ها فصل مشترک صدای غالب در این انتخابات بود پس بیایید و بیاییم با تمکین به این قاعده دموکراسی به دنبال گفت‌وگو و اجماع ملی بر سر همه مسائل کشور باشیم و با هم همه آنها را حل کنیم.

وی افزود: اجماع ملی بر سر حاکمیت قانون و احقاق حقوق شهروندی و بر سر دفاع از آزادی‌های مصرح فردی و اجتماعی بر سر حل مسأله اشتغال مولد، بر سر حل مسائل زیست محیطی و آب، بر سر اصلاح ساختارهای اداری و اجرایی، بر سر مطالبات جوانان، زنان، نخبگان و اقوام و بر سر همه چالش‌ها و ابرچالش‌هایی که امروز در برابر جامعه و نظام قرار دارند.  

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته لازمه این اجماع و تفاهم گذر از سوءظن‌ها به حسن‌ظن‌ها است، زمان به ما اجازه نمی‌دهد که فرصت‌ها را از دست بدهیم و از سرمایه‌های معنوی و ملی در جهت تحرک هر چه بیشتر قدم برنداریم پس باید همه دست به دست هم دهیم و در جهت توفیق هر چه بیشتر دولت و آینده که توفیق نظام، توفیق رهبری معظم انقلاب و توفیق ایران عزیز است لحظه‌ای درنگ نکنیم.

تابش در پایان، گفت: کار نمایندگان، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس از این پس سنگین‌تر و جدی‌تر است،‌ بکوشیم که در این راه اشتباه نکنیم و زمان را از دست ندهیم.