۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
ماکرون:

نوع دست دادنم با ترامپ «بی غرض» نبود

رئیس جمهور جدید فرانسه اذعان کرد که شیوه دست دادن او با ترامپ پیش از نشست ناتو، با هدف نمایش استقامت و اراده اش به رئیس جمهور آمریکا بوده است.
کد خبر : ۳۶۴۹۰۱
صراط: رئیس جمهور جدید فرانسه اذعان کرد که شیوه دست دادن او با ترامپ پیش از نشست ناتو، با هدف نمایش استقامت و اراده اش به رئیس جمهور آمریکا بوده است.

به گزارش تسنیم، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی اذعان کرد که دست دادن پر قدرتش با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیش از برگزاری نشست ناتو در بروکسل، «بی غرض» نبوده و معنای آن نوع دست دادن نمایش استقامت و اراده بوده است.
ماکرون در مصاحبه با روزنامه «ژورنال دودیمانش» گفت: یک نفر باید نشان دهد که شما امتیازات کوچک نخواهید داد و تسلیم موارد کوچک نخواهید شد حتی روی موضوعات نمادین و نه درباره مسائل فوق تبلیغاتی.

نوع دست دادنم با ترامپ «بی غرض» نبود

دست دادن اخیر بین ماکرون و ترامپ پنجشنبه اخیر در بروکسل به دلیل شدت آن مورد توجه قرار گرفته است؛ شدت این دست دادن به قدری بود که بند بند انگشتان ماکرون و ترامپ از شدت فشار سفید شد.

درحالیکه گزارش ها حاکی است ماکرون به دنبال انتقال قدرت از طریق دست دادنش با ترامپ بوده است، او روز شنبه و بعد از برگزاری نشست گروه 7 در ایتالیا به تقدیر از ظرفیت شنیدن ترامپ پرداخت و گفت رئیس جمهور آمریکا ایده های محکمی درباره پاره ای موضوعات از جمله مقابله با تروریسم دارد و اختلاف نظراتی نیز در این بین وجود داشت که با آرامش درباره آنها صحبت شد.

ماکرون در انتخابات 7 مه، به عنوان رئیس جمهور جدید فرانسه انتخاب شد.