۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

رهبر ایزدیان عراق: ایزدی‌ها به الحشد الشعبی بپیوندند

کد خبر : ۳۶۴۹۲۶
صراط: رهبر ایزدیان عراق و جهان با قدردانی و تمجید از الحشد الشعبی، از جوانان ایزدی خواست تا به این نهاد نظامی عراقی بپیوندند.

به گزارش فارس، «تحسین سعید بک» رهبر ایزدیان عراق و جهان در بیانیه‌ای آزادسازی مناطق ایزدیان در غرب استان نینوی به دست الحشد الشعبی را ستود.

به نوشته پایگاه خبری الفرات نیوز، در این بیانیه آمده است: از سوی خود و شورای روحانیت ایزدی کمال امتنان و تشکر عمیق خود را از نیروهای الحشد الشعبی که مجد و عزت را به عراق باز گرداندند، دارم.

وی همچنین با تمجید از فتوای آیت‌الله سیستانی ادامه داد: در جریان نسل کشی داعش در حق ایزدی‌ها، موضع برادرانه شیعیان و فتوای تاریخی آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله) در حرام دانستن خون ایزدی‌ها، هرگز از یاد ما نخواهد رفت.

رهبر ایزدیان جهان افزود: الحشد الشعبی در روزهای گذشته توانسته چندین مناطق ایردی‌ها را در جنوب سنجار از جمله روستای «کوجو» را آزاد کند و این پیروزی بزرگ پس از این رخ داد که جوانان ایزدی به الحشد الشعبی پیوستند.

«سعید بک» در پایان آورده است: ایزدیان به الحشد الشعبی این نیروی عراقی خالص بپیوندند تا از خاک و منطقه خود دفاع کنند.

آیین ایزدی با نیم میلیون پیرو عمدتا در منطقه «سنجار» در غرب استان نینوی رواج دارد. باورمندان به این آیین، بیشترین ضربه را از یورش داعش به عراق دیده‌اند.
برچسب ها: صراط ایزدیان عراق