۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با صراط:

اداره دانشگاه آزاد تاکنون خانوادگی بوده است/ عده‌ای تصور می‌کنند مالک آن هستند/ شهریه دانشگاه برای ارتقا کیفی است نه بذل و بخشش‌های خاص!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد یک نهاد مردمی است و متعلق به تمام افراد جامعه است و قرار نیست عده‌ای خاص منافع ملت را از آن خود بدانند چراکه این دانشگاه ملک شخصی کسی نیست!
کد خبر : ۳۶۵۴۶۹
گروه سیاسی صراط - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد یک نهاد مردمی است و متعلق به تمام افراد جامعه است و قرار نیست عده‌ای خاص منافع ملت را از آن خود بدانند چراکه این دانشگاه ملک شخصی کسی نیست!

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با صراط با اشاره به عملکرد اخیر رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آقای ولایتی برای تغییرات در دانشگاه آزاد باید دستش باز باشد و ما نمی‌توانیم شخصی که مسئولیت رئیس هیات موسس و هیات امنای را برعهده دارد را محدود کند.

وی افزود: تمام افراد باید به تصمیمات آقای ولایتی در مورد تغییر در سیستم دانشگاه آزاد احترام گزارند.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به افرادی که با تصمیمات اخیر رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت می‌کنند، گفت: مقابله با تصمیمات درست، راه علاج نیست و باید در مقابل تصمیمات قانونی تمکین کرد.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به وسیله یک عده خاص اداره می‌شد و می‌توان گفت اداره این دانشگاه تا حد زیادی خانوادگی بوده است.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماهیت اصلی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه یک مکان علمی است و دانشگاه آزاد هم باید مانند سایر دانشگاه‌ها مسیر اصلی و علمی خود را طی کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد یک نهاد مردمی است و متعلق به تمام افراد جامعه است و قرار نیست عده‌ای خاص منافع ملت را از آن خود بدانند چراکه این دانشگاه ملک شخصی کسی نیست!

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان با اشاره به رفتار برخی از اعضای عزل شده در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخوردها به نحوی است که عده‌ای تصور می‌کنند دانشگاه آزاد تولید خودشان بوده و از ابتدا صاحب و مالک این دانشگاه هستند.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: این افراد چرا اجازه نمی‌دهند دیگران هم درباره دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گیری کنند؟

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تغییر مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از مسیرهای قانونی این مسائلی که عنوان شد حتما پیگیری می‌شود و همچنین در مورد عزل و نصب ها و مسائل مالی باید هرچه سریعتر رسیدگی شود و نتیجه به مردم اعلام شود تا اعتماد آنها مجدد به دانشگاه آزاد برگردد.

وی ادامه داد: شهریه دانشگاه آزاد برای ارتقا کیفی این دانشگاه است نه برای بذل و بخشش‌های خاص و اشتغال یابی خانواده‌ها و جناح های خاص!

حجت الاسلام سلیمی در پایان ابراز امیدواری از اتفاقات آینده کرد و گفت: امیدورام آقای ولایتی با غیرت و همت در برابر این مسائل و مشکلات ایستادگی کند.