۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

واکنش وزیر اسراییلی به تصمیم ترامپ: مستعمره آمریکا نیستیم

کد خبر : ۳۶۵۵۹۵
صراط: یک وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل به تبع آمریکا از توافق تغییرات اقلیمی پاریس خارج نمی‌شود، گفت زیرا اسرائیل مستعمره آمریکا نیست.

به گزارش فارس، در حالی که با خروج دولت آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» از توافق «تغییرات اقلیمی پاریس» انتظار می‌رفت رژیم صهیونیستی نیز مانند همیشه دنباله‌رو کاخ سفید شود اما مقامات این رژیم چنین مسئله‌ای را تکذیب کردند.

«زئیو الکین» وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد «اسرائیل مستعمره آمریکا نیست» و همانگونه که ترامپ فقط نماینده «دیترویت» است، «ما نیز نماینده قدس هستیم.»

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» الکین به کشورهای جهان اطمینان داد علی‌رغم تصمیم ترامپ، اسرائیل به تعهداتش در راستای توافق مقابله با تغییرات اقلیمی عمل خواهد کرد و از آمریکا پیروی نمی‌کند.

وی همچنین افزود: «این فرضیه که اسرائیل باید مسیرش را از این توافق، بخاطر تصمیم جدایی رئیس جمهور آمریکا، تغییر دهد اشتباه است. ما به ایفای نقش خود و تصمیماتی که کابینه گرفته ادامه می‌دهیم.»

ترامپ ساعات پایانی روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد توافقی که نمایندگان 195 کشور در پاریس امضاء کرده‌اند، برای آمریکا «غیرالزام‌آور» است و چون عقیده دارد که این توافق به نفع صنایع کشورش نیست، از آن خارج می‌شود.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز