۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

کری اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران را خطرناک خواند

کد خبر : ۳۶۶۱۲۵
صراط: وزیر خارجه آمریکا در یک سخنرانی در شهر سان فرانسیسکو هشدار داده که اعمال تحریم‌های تازه این کشور علیه ایران، «خطرناک است و می‌تواند نتیجه بسیار متفاوتی به بار بیاورد».

به گزارش فارس، در حالی که کنگره آمریکا خود را برای رای گیری درباره تحریم‌های تازه علیه ایران آماده می‌کند، وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی هشدار داده که اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران، کاری «خطرناک» است.

رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا بامداد امروز اعلام کرد  که «قانون فعالیتهای ثبات زدای ایران» که براساس آن قرار است تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال شو، روز چهارشنبه در سنا به رای گذاشته می‌شود.

«میچ مک کانل» افزود که اگر قانونگذاران بحث را طولانی کنند رای گیری نهایی در روز پنج شنبه عصر انجام خواهد شد.

این قانون در صورت تصویب، باعث گسترده شدن تحریم‌ها علیه ایران به بهانه موشک‌های بالستیک، نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و نقل و انتقال سلاح خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، »جان کری» روز دوشنبه(دیروز) در سان فرانسیسکو و برای جمع آوری کمک مالی در نشست بنیاد پلاشرز سخنرانی کرد.

پلاشرز، بنیاد خصوصی اعطای کمکهای مالی در آمریکا است که از برنامه‌های مخالف توسعه و استفاده از سلاحهای اتمی، بیولوژیک و شیمیایی حمایت می‌کند. این بنیاد سال 1981 تاسیس شد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در این نشست تاکید کرد که حتی اگر دونالد ترامپ از برجام خارج شود، امکان پابرجا ماندن این توافق وجود دارد اما هشدار داد که اعمال تحریم‌های تازه ضد ایران می‌تواند خطرناک باشد.
برچسب ها: صراط تحریم