۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
علت مشخص نیست

برخورد شدید 2 قطار مترو در ایستگاه طرشت/ انتقال ۵۰ مصدوم به بیمارستان +اسامی بیمارستان‌ها، فیلم و تصاویر

تاکنون ۲۹ مصدوم به بیمارستان حضرت رسول، ۱۲ مصدوم به بیمارستان شريعتي و ۹ مصدوم به بیمارستان امام خميني(ره) منتقل شدند.
کد خبر : ۳۶۶۲۱۷
صراط: 2 قطار مترو تهران در ایستگاه طرشت به شدت با یکدیگر برخورد کردند.

این حادثه در حالی رخ داد که قطار مسیر طرشت به سمت فرهنگسرا در ایستگاه توقف کرده بود و هنوز در های قطار باز نشده بود که قطار دیگری از پشت و با سرعت به این قطار کوبید.

بنابر این گزارش شیشه های قطار شکسته و مردم هراسان خود را به بیرون قطار رساندند.

لحظاتی پس از حادثه آتش نشانان ایستگاه 77 در محل حاضر شدند و با توجه به اینکه قطار دوم در داخل تونل گیر کرده بود توانستند درب تنها واگنی که از این قطار به ایستگاه رسیده بود را باز کرده و مسافران و مجرحان را خارج کنند.

گروه اورژانس حاضر در ایستگاه به خاطر تعداد زیاد مجروحان درخواست انتقال اتوبوس آمبولانس کردند و تعداد 20 تا 30 مجروح که به خاطر جراحات و صدمه  زیاد امکان خارج شدن از ایستگاه را نداشتند در همان جا تحت مداوا قرار گرفتند. با توجه به این حادثه تردد قطارها در خط دو متروی تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

در پی این حادثه معاون عملیات اورژانس تهران گفت : در پی برخورد دو قطار مترو در ایستگاه طرشت با یکدیگر و درخواست امداد از اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چندین دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

احسان مقدم مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: به دلیل سرعت پایین قطارها این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است و مجروحان به صورت سرپایی مداوا شدند.

جزئیات برخورد ۲ قطار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران از وقوع تصادف بین ۲ قطار مترو در ایستگاه طرشت خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه ۱۵ نفر مصدوم شدند.

سید جلال ملکی در گفتگو با تسنیم با اعلام خبر برخورد 2 دستگاه قطار مترو در ایستگاه طرشت درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 18:12 امروز حادثه برخورد 2 دستگاه قطار مترو در ایستگاه طرشت به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان به ایستگاه آتش‌نشانی در کمتر از 3 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه قطار مترو در ایستگاه متوقف و مشغول مسافرگیری بوده که قطار دوم از راه رسیده و در حالی که سرعت کمی داشته از به عقب قطار اول برخورد کرده بود، که بر اثر این حادثه شیشه چند واگن هر دو قطار شکسته بود.

ملکی تصریح کرد: آتَش‌نشانان چندین نفر که در این حادثه از ناحیه سر و صورت دچار جراحت و چند نفر دیگر که دچار شوک زدگی و ترس شده بودند را با احتیاط از داخل قطارها خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند. مابقی افراد از ایستگاه خارج شدند و تا دقایق دیگر روند حرکت قطارها به روال عادی بازخواهد گشت.

عذرخواهی معاون شهردار

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با حادثه مترو طرشت گفت: متاسفانه حادثه امروز ایستگاه طرشت باعث مجروح شدن تعدادی از شهروندان و مسافران مترو تهران شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسینی تاکید کرد: خوشبختانه حادثه مترو تلفات نداشت و با کمک عوامل اورژانس عمده مجروحان حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با تاکید بر قبول مسئولیت حادثه توسط شرکت بهره برداری مترو ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل وقوع این حادثه گفت: با وجود سیستم‌های هوشمند هدایت مترو و با توجه به حجم و تعداد قابل توجه سفرهای روزانه، علت این حادثه باید به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد و مطابق ضوابط مترو کمیسیون حوادث بفوریت تشکیل و در حال بررسی چرایی و چگونگی علت حادثه است.

حسینی افزود: پرسنل مترو تهران در تلاش هستند تا هرچه سریعتر نسبت به بازگشت خط به حالت عادی و خروج قطار آسیب دیده هستند تا هرچه سریعتر خدمات‌رسانی به شهروندان اغاز شود

معاون شهردار تهران بر پیگیری علت حادثه و در صورت نیاز خدمات‌رسانی به مجروحانی که نیاز به تداوم درمان داشته باشند، توسط شرکت مترو تهران تاکید کرد.

حسینی گفت: تعداد دقیق مصدومان حادثه و اخبار تکمیلی به صورت رسمی منتشر می‌شود.

انتقال ۵۰مصدوم به بیمارستان +اسامی بیمارستان‌ها

سرپرست اورژانس کشور از انتقال مصدومان حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه طرشت به بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند به ایسنا گفت: در پی گزارش برخورد دو قطار در ايستگاه مترو طرشت تا ساعت ۲۰:۵۰ مصدومان به چند بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: تاکنون ۲۹ مصدوم به بیمارستان حضرت رسول، ۱۲ مصدوم به بیمارستان شريعتي و ۹ مصدوم به بیمارستان امام خميني(ره) منتقل شدند.

کولیوند گفت:بر این اساس تاکنون ۵۰ مصدوم توسط آمبولانس‌هاي اورژانس تهران به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فیلم برخورد دو قطار در ایستگاه طرشت

تصاویر حادثه را در زیر مشاهده می کنید:


برچسب ها: قطار مترو طرشت صراط