۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
مهاجمان با پوشش زنانه وارد پارلمان شدند

تیراندازی در مجلس و حرم امام/ ۱۲ شهید و ۴۲ مجروح/ ۴ تروریست در مجلس کشته شدند/ یک عامل انتحاری در حرم امام خود را منفجر کرد؛ دومی به هلاکت رسید/ داعش مسئولیت حملات را بر عهده گرفت

۴ فرد مسلح امروز صبح با ورود به مجلس، به سمت نیروهای حفاظت مجلس تیراندازی کردند. همچنین فردی ناشناس صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی اقدام به تیراندازی کرد.
کد خبر : ۳۶۶۲۷۷
صراط: ۴ فرد مسلح حدود ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز با مراجعه به درب شماره یک مجلس شورای اسلامی با مأموران حفاظت مجلس درگیر شده اند.

گفته می شود ضاربان به سمت ساختمان شمالی مجلس که دفتر نمایندگان در آن قرار دارد، حمله کرده و اکنون در آن مستقر هستند. در این تیراندازی یکی از نیروهای حفاظت مجلس از ناحیه مچ پا زخمی شد. نیروهای امدادی مشغول مداوای این مامور حفاظت مجلس هستند.

گزارش شده که فرد مذکور هم اکنون نیز مشغول تیراندازی است. از هویت این فرد و علت کار وی هنوز خبری در دسترس نیست.

تیراندازی در حرم امام خمینی(ره)

همچنین فردی ناشناس صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی اقدام به تیراندازی کرد.

صبح امروز در حرم مطهر امام(ره) فردی ناشناس وارد شده و با تیراندازی متواری شده است.

هنوز از هویت فرد تیرانداز و علت کار او خبری در دسترس نیست.

اخبار تکمیلی به شرح زیر است:

* درگیری و تیراندازی در ساختمان مجلس همچنان ادامه دارد و برخی منابع خبری می‌گویند که یک گلوله هم به جایگاه خبرنگاران اصابت کرده است.

* برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند که خبرهای رسیده حاکی از این است که یکی از ماموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است. این خبر را هیچ منبعی تایید نکرده است.

* درهای مجلس شورای اسلامی بسته و نمایندگان مجلس اجازه خروج از صحن مجلس ندارند. صدای تیراندازی قطع شده اما هنوز عوامل تیراندازی دستگیر نشده‌اند.

* در خیابانهای اطراف مجلس محدودیت های عبور و مرور حاکم شده است.

* گفته می شود 4 تن از نیروهای حفاظت مجلس در جریان این درگیری زخمی شده‌ بودند که یکی از ماموران به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

* عاملان تیراندازی مجلس که 3 نفر هم هستند، همچنان در داخل ساختمان مجلس حضور دارند. 2 تن از این عوامل، اسلحه کلاشنیکف و یک نفر دیگر سلاح کلت کمری داشته است.

* در محل نهاد ریاست‌جمهوری، اقدامات امنیتی تشدید شده و نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری اجازه ورود و خروج به هیچ کس را نمی‌دهند.

* در زمان تیراندازی در مجلس 2 نفر از مراجعه کنندگان هم زخمی شده اند.

* کیایی مدیر روابط عمومی مجلس: نیروهای حفاظت، امنیت مجلس را برقرار کرده اند./ جلسه علنی بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است./ مجلس باصدور اطلاعیه ای جزئیات حادثه را به اطلاع عموم خواهد رساند.

* براثر درگیری در حرم امام، یکی از تروریست‌های انتحاری خود را منفجر کرد، یک نفر دیگر هم به دست نیروهای انتظامی کشته شد و یک زن هم بازداشت شد. درگیری هنوز ادامه دارد. تروریست ها از درب غربی وارد حرم شدند.

* تاکنون 5 نفر از زائران حرم امام زخمی شده اند و یکی از نیروهای خدماتی حرم مطهر هم به شهادت رسیده است .

* گزارش ها حاکی است فرد کشته در حرم امام(ره) کارگر ۳۵ ساله فضای سبز بوده است.

* نیروهای نوپوی پلیس وارد مجلس شدند.

* عوامل تیراندازی در مجلس از حیاط مجلس به سمت مردم شلیک کردند. مردم در حال فرار هستند.

* گزارشی از جزییات حادثه حرم امام:پیش از ظهر امروز یک نفر وارد صحن غربی حرم امام شده و شروع به تیراندازی می‌کند، این تروریست پس از اینکه گلوله‌هایش به اتمام می‌رسد، سلاح خود را به زمین گذاشته و در حالی که به سمت حرم امام می‌دویده است، نزدیک به کلانتری حرم امام خود را منفجر می‌کند.

* عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران از تشکیل جلسه اضطراری شورای تامین استان تهران خبر داد. وی ادامه داد: فعلا نمی‌توانم چیزی بگویم، باید جلسه شورای تامین تشکیل شود.

* تروریستی که دقایقی پیش موفق شده بود با تیراندازی از مجلس خارج شود، به دلیل محاصره مجلس، مجبور شد دوباره به داخل مجلس بازگردد. هم‌اکنون تروریست‌ها در حال تیراندازی از داخل مجلس به بیرون و محوطه بیرونی مجلس هستند.

*دومین عامل انتحاری در حرم امام خمینی(ره) که شش نارنجک جنگی همراه خود داشته است و در حین انجام عملیات خود با شلیک نیروهای  امنیتی به سرش به هلاکت رسید.

* منابع خبری به خبرنگاران مستقر در مجلس گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، 7 نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون 4 نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند. منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند و برخی منابع نیز آن را نادرست می‌دانند.

* منابع غیررسمی خبر دادند: نیرو‌های رهایی گروگان سپاه پاسداران موفق شدند 2 تروریست‌ را در حرم امام بازداشت کنند. این خبر هنوز توسط مقامات رسمی تایید نشده است.

* مدیر کل ضداطلاعات وزارت اطلاعات اعلام کرد: صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران برای عملیاتی تروریستی تلاش کردند. عوامل یک تیم تروریستی نیز قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.

* استاندار تهران: در حادثه حرم مطهر یکی از مهاجمان به هلاکت رسید و یکی دیگر از مهاجمان خود را منفجر کرد و باقی مهاجمان نیز دستگیر شدند/ در حادثه حرم مطهر یک نفر (مامورفضای سبز) به شهادت رسید و چند نفر نیز مجروح شدند.

* مهر: تروریست ها پنجره های اتاق های طبقه چهارم را باز کرده و به مردم حاضر در خیابان تیراندازی کرده اند که در جریان این تیراندازی ها ۸ نفر مجروح شده و دو نفر به شهادت رسیدند.

* سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران در مجلس حاضر شد.

* محمدعلی انصاری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل(ره) با اشاره به حادثه تروریستی صبح امروز در حرم امام خمینی گفته است: این حادثه سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید (مامور فضای سبز) داشت.
وی افزود: ساعت 10:40 دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می‌کنند. هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف می‌کنند. در همین زمان سه نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می رسند.
انصاری خاطرنشان کرد: در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می شود. تروریست دوم فرار می کند که او نیز با تیراندازی ماموران به هلاکت می رسد و ماموران موفق می شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند. تروریست ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود داشتند.

* حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما، با اشاره به عملیات تروریستی امروز تهران، گفت: مهاجمان امروز با پوشش زنانه وارد مجلس شدند. در این عملیات تروریستی 2 نفر شهید شدند و بیش از 30 نفر نیز مصدوم شده‌اند. وی افزود: نیروهای امنیتی در سراسر کشور در حال آماده‌باش هستند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: نیروهای ویژه نیروی انتظامی(نوپو) نیز با هماهنگی سپاه پاسداران وارد مجلس شدند و منطقه‌ای که ترویست‌ها در آن حضور دارند در کنترل است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تروریست‌ها در محاصره هستند و تا ساعات آینده این موضوع تمام خواهد دشد.

* سیدحسین نقوی حسینی، درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس خبرهایی که داریم یکی از مهاجمان توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر شده است.

* احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس درباره گروگان‌گرفتن همسر و دختر نماینده شهر رضا و همسر نماینده مبارکه گفت: این افراد گروگان گرتفه نشده‌اند بلکه به همراه تعدادی از کارمندان مجلس در ساختمان دفتر نمایندگان محبوس شدند. وی افزود: تلاش ماموران امنیتی و انتظامی برای خارج کردن این افراد در ساختمان ادامه دارد.

* داعش با انتشار فیلمی 24 ثانیه ای، در تلویزیون اعماق وابسته به این گروه تروریستی، مسئولیت انفجارهای امروز تهران را بر عهده گرفت.

* نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند و عملیات به پایان رسید

* در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی  ساختمان پارلمان هستند.

* سرپرست اورژانس کشور گفت: تاکنون 12 نفر در عملیات های تروریستی تهران به شهادت رسیدند. طبق آخرین اخبار شمار مجروحین به 42 تن رسیده است.

* بر اساس این گزارش، مسئول دفتر نماینده ارومیه در حادثه تروریستی مجلس مجروح شد.

* حرم مطهر از پیش از ظهر چهارشنبه توسط نیروهای چک و خنثی مورد بررسی قرار گرفت و هم اکنون این محل بطور کامال پاکسازی شده و تحت کنترل دقیق نیروهای امنیتی و انتظامی است.