۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

بلیعدن ماهی زنده برای درمان آسم! +عکس

بلعیدن ماهی زنده برای درمان آسم، سالانه هزاران نفر را به حیدرآباد هند می‌کشاند.
کد خبر : ۳۶۶۵۱۲
صراط: بلعیدن ماهی زنده برای درمان آسم، سالانه هزاران نفر را به حیدرآباد هند می‌کشاند.

به گزارش العالم و به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بیش از 5 هزار هندی در یکی از مناطق جنوبی این کشور گرد هم آمده اند تا برای درمان بیماری آسم خود از یک روش سنتی عجیب استفاده کنند و ماهی زنده ببلعند.

هرسال در ماه ژوئن مبتلایان به آسم در شهر حیدرآباد دور هم جمع می‌شوند تا به امید به دست آوردن تنفسی بهتر، ماهی زنده ببلعند.

این ماهی‌های 5 سانتیمتری پر جنب و جوش در مراسمی ویژه به گلوی بیماران انداخته می‌شوند و آن‌ها را به دردسر می‌اندازند. خانواده «باثینی گود» که این درمان را تجویز می‌کند می‌گوید این ماهی‌ها در مسیر حرکت خود، گلوی بیماران را پاک و تمیز می‌کنند و علاوه بر آسم، موجب درمان سایر بیماری‌های تنفسی می‌شوند.

بلیعدن ماهی زنده برای درمان آسم! +عکس

اما این خانواده از ارائه راز چگونگی آماده کردن این ماهی سر باز می‌زند. اعضای این خانواده می‌گویند این راز را در سال 1845 از یک قدیس هندو آموخته‌اند.

والدین اغلب مجبور می‌شوند دهان کودکان بی‌میل خود را که با دیدن ماهی‌های در حال پیچ و تاب به گریه می‌افتند، باز کنند. سایر کودکان هم از ترس سرهایشان را به عقب می‌برند و چشم‌هایشان را می‌بندند.

هزاران هندی از سراسر کشور برای دریافت این درمان رایگان و 2‌روزه به حیدرآباد می‌آیند. زمان دقیق ارائه این درمان عجیب به وسیله آغاز موسم بارندگی مشخص می‌شود.

گروه‌های حقوق بشری و پزشکان از علمی نبودن این روش شکایت دارند و معتقدند استفاده از ماهی زنده برای درمان آسم، نقض حقوق بشر و غیر بهداشتی است؛ ادعا‌هایی که خانواده «باثینی گود» آن‌ها را رد میکند.

دولت هند هرسال قطارهای ویژه‌ای را برای فستیوال ماهی دارویی اختصاص می‌دهد و از نیروهای پلیس بیشتری برای کنترل مردم استفاده می‌کند.

به بیماران گفته می‌شود پس از بلعیدن ماهی از یک رژیم ویژه 45 روزه تبعیت کنند.