۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

مشاور ارشد «ترزا می» استعفا داد +عکس

«نیک تیموتی» مشاور ارشد نخست‌وزیر انگلیس به دنبال نتایج ضعیف حزب حاکم محاظه‌کار در انتخابات اخیر پارلمانی، از سمت خود استعفا داد.
کد خبر : ۳۶۶۷۹۱
صراط: مشاور ارشد نخست‌وزیر انگلیس و رئیس دفتر «ترزا می» استعفا دادند

«نیک تیموتی» مشاور ارشد نخست‌وزیر انگلیس به همراه رئیس دفتر «ترزا می»، به دنبال نتایج ضعیف حزب حاکم محاظه‌کار در انتخابات پارلمانی، از سمت خود استعفا دادند.

به گزارش فارس، در اولین پس لرزه‌های انتخابات اخیر پارلمانی در انگلیس و از دست رفتن اکثریت پارلمانی برای حزب محافظه‌کار، مشاور ارشد نخست‌وزیر این کشور و رئیس دفترش استعفا دادند.

مشاور ارشد «ترزا می» استعفا داد
تیموتی مشاور و هیل رئیس دفتر نخست وزیر انگلیس

انتخابات پارلمانی در انگلیس با این نتیجه غیرمنتظره برای نخست‌وزیر محافظه‌کار این کشور پایان یافت: «تبدیل پارلمان تحت کنترل حزب محافظه‌کار به پارلمان معلق».

«ترزا می» که برای تشکیل دولت، مجبور به ائتلاف با حزب اتحادگرای ایرلند شمالی شده است چرا که حزب محافظه‌کار برای تشکیل کابینه به صورت مستقل، به 326 کرسی نیاز داشتند اما 318 کرسی بدست آورد.

در حالی که فضای سیاسی و رسانه‌ای در انگلیس شاهد افزایش انتقادات از ترزا می و عملکرد او در انتخابات است، پس لرزه‌های انتخابات به اعضای نردیک به خانم نخست‌وزیر هم رسیده است.

به گزارش آی تی وی نیوز، امروز شنبه «نیک تیموتی» که یکی از دو مشاور اصلی و ارشد نخست‌وزیر انگلیس بوده، از سمت خود استعفا داده است.

از سوی دیگر، طبق گفته سخنگوی حزب محافظه‌کار،‌ «فیونا هیل» رئیس دفتر نخست‌وزیر انگلیس هم استعفا داده است.