۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
لاریجانی: مراجعات نمایندگان به بنده جهت برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست‌ها شورانگیز بود

آمریکا بداند که مجلس از سپاه و نیروی قدس با تمام توان حمایت می‌کند

رئیس مجلس گفت: اگرچه تروریست‌ها نتوانستند به هدف‌شان که دسترسی به پارلمان بود، دست پیدا کنند، اما شهادت این عزیزان بسیار غم‌انگیز و دردآور بود و ما را داغدار کرد که به ارواح مطهر شهدا درورد می‌فرستیم.
کد خبر : ۳۶۶۸۹۷
صراط: رئیس مجلس گفت: باید آمریکایی‌ها متوجه شوند که مجلس در راه مبارزه با تروریست‌ها اراده قوی دارد و سپاه و نیروی قدس را با تمام توان حمایت می‌کند.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 خرداد) قوه مقننه در نطق پیش از دستور خود ضمن اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه 17 خرداد پارلمان، گفت: تروریست‌های جنایتکار در این روز به مرقد مطهر حضرت امام‌خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی حمله‌ای داشتند که شاهد دو صحنه متفاوت در این روز بودیم.

آمریکا بداند که مجلس از سپاه و نیروی قدس با تمام توان حمایت می‌کند
وی ادامه داد: از یک سو جنایتکاران تروریست وارد ساختمان ارتباطات مردمی نمایندگان شدند و مراجعان و کارکنان مجلس را مورد هدف قرار دادند و ناجوانمردانه 18 نفر از آنها را به شهادت رساندند، 30 و چند نفر را مجروح کردند که در بین آنها افرادی بودند که فقط برای رفع نیازهای اولیه خودشان به مجلس آمده بودند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در میان شهدا به طور مثال یک خانمی بود که در امور نهضت سوادآموزی فعالیت می‌کرد و یا یک کارگری که در فضای سبز فعالیت می‌کرد که در حوادث روز چهارشنبه به شهادت رسیدند، اینها به این افراد حمله کرده بودند.

رئیس مجلس اضافه کرد: اگرچه تروریست‌ها نتوانستند به هدف‌شان که دسترسی به پارلمان بود، دست پیدا کنند، اما شهادت این عزیزان بسیار غم‌انگیز و دردآور بود و ما را داغدار کرد که به ارواح مطهر شهدا درورد می‌فرستیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه روی دیگر این حادثه روحیه نمایندگان و آمادگی آنها برای مجاهدت در مبارزه با تروریست‌ها بود، اظهار داشت: این صحنه بسیار غرورآفرینی در تاریخ پارلمان ایران بود، مراجعات مکرر نمایندگان به بنده جهت برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست‌های جانی و اصرار بر اینکه حتی یک لحظه مجلس تعطیل نشود، واقعا صحنه شورانگیزی از مجاهدت ملت را ترسیم می‌کرد.

وی افزود: تروریست‌های بدصفت باید می‌فهمیدند که با ملت مقاوم و مجاهد طرف هستند و نمایندگان ملت که عصاره فضائل همین ملت سلحشور هستند، غیرت انقلابی را به نمایش گذاشتند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: حضور همه مسئولان نظام در تشییع پیکر شهدا در روز جمعه هم‌صدایی و اراده مشترک همه بخش‌های نظام را در راه مبارزه با جلادین تروریست نشان داد و تشییع باشکوه شهدا از سوی مردم در تهران و شهرستان‌ها وجهه دیگر اراده ملی را به ظهور رساند.

لاریجانی ادامه داد: ملت روزه‌دار بار دیگر روحیه شهادت‌طلبی و عزت‌خواهی خود را به رخ جهانیان کشاندند و این پیام را به دنیا منعکس کردند که هم ملت در راه آرمان‌های انقلاب و سرکوب تروریست‌ها همصدا هستند و باید در مقابل عظمت عظمت فکری و غیرت انقلابی ملت نستوه ایران سر تعظیم فرود آورند.

وی با تشکر از پیام ارزشمند رهبر انقلاب به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان‌مان در حادثه تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته، گفت: از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران که در سرکوب تروریست‌ها مجدانه و با صلابت اقدام کردند، تشکر می‌کنیم.

رئیس مجلس افزود: وحدت و همگرایی که بین مسئولان و ملت پس این حادثه به وجود آمد، گوهر ذی‌قیمتی است که نباید تحت هیچ اقدامی مخدوش شود.

لاریجانی ادامه داد: باید بپذیریم که در مقابل ملت ایران صفی از تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها به سرکردگی آمریکا قرار دارند و هوشیاری انقلابی، اقتضا می‌کند نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمت‌گذاری به ملت باز دارد.

وی اظهار داشت: امروز روز ایستادگی و مقاومت و کار و تلاش برای حل مشکلات ملت است که منبعث از غیرت دینی و انقلابی است.

رئیس مجلس با بیان اینکه این صف واحد پاسخی به اقدامات دشمن است، گفت: مخصوصا وقتی مواضع اخیر آمریکا و مصوبه اخیر سنا را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم تمامی هدف‌گذاری و استراتژی آنان کند کردن ابزارهای عزتمندی ملت ایران و سرگرم کردن مسئولان به مسائل فرعی است.

لاریجانی افزود: اقدام متقابل ما باید استقامت در راه انقلاب و همگرایی هر چه بیشتر باشد، ما پاسخ قاطعی به اقدامات آنها انجام خواهیم داد و از کمیسیون امنیت‌ملی می‌خواهم در اسرع وقت طرح مقابله با آنها را آماده کند.

وی افزود: باید آمریکایی‌ها متوجه شوند مجلس شورای اسلامی در راه مبارزه با تروریست‌ها اراده قوی دارد و سپاه پاسداران و نیروی قدس را با تمام توان حمایت می‌کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه نیروهای مسلح پاسخ قاطعی به تروریست‌ها خواهند داد عنوان کرد: از مسئولان کشورهای مختلف و پارلمانها که در این حادثه با جدیت و فوریت اعلام موضع کردند تشکر می‌کنم.

لاریجانی به نشست ریاض در عربستان اشاره کرد و گفت: سعودی‌ها که با بذل و بخشش این کنفرانس را به پا کردند تا به قول خود ایران را منزوی کنند باید از هم‌نوایی با سایر کشورها ضد ایران شرمنده باشند و درس بگیرند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز