۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
تعویق یکساعته دردی دوا نمی‌کند

محرومیت کنکوری‌ها از شرکت در مراسم احیای شب قدر! / تصمیم عجیب سازمان سنجش و برگزاری آزمون در روز شهادت حضرت علی (ع)

سازمان سنجش در روز 21 رمضان همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین و پس از مراسم احیای شب قدر، برای داوطلبان کنکور، آزمون آزمایشی گذاشته است.
کد خبر : ۳۶۷۱۱۲
گروه فرهنگی صراط - سازمان سنجش در روز 21 رمضان همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین و پس از مراسم احیای شب قدر، برای داوطلبان کنکور، آزمون آزمایشی گذاشته است.

به گزارش صراط، آزمون مذکور چهارمین آزمون آزمایشی مربوط به کنکور امسال محسوب می شود. کنکور سال 96 در روزهای 15 و 16 تیر برگزار می شود و طبیعتا تاخیر یک هفته ای در برگزاری آزمون آزمایشی، به راحتی امکانپذیر بود اما سازمان سنجش به جای این کار، فقط ساعت برگزاری آزمون را یک ساعت عقب انداخت.

محرومیت کنکوری‌ها ازشرکت در مراسم احیای شب قدر! / تصمیم عجیب سازمان سنجش و برگزاری آزمون در روز شهادت حضرت علی (ع)
خدایی، رییس و توکلی معاون سازمان سنجش آموزش کشور

اکنون باید پرسید چرا کاری از همان ابتدا هنگام برنامه ریزی برای برگزاری چنین آزمون هایی، به تلاقی آن با شب قدر توجه نشد؟ مگر مسئولان سازمان سنجش نمی دانستند که روز جمعه با شهادت حضرت علی (ع) همزمان است که ناگهان 6 روز قبل از برگزاری آزمون به فکر تغییر ساعت آن افتاده اند؟!

از سوی دیگر، اکنون که کار با بی برنامگی سازمان سنجش به اینجا کشیده، چرا با تعویق چند روزه آزمون مشکل را حل نمی کنند؟

موضوع دیگر آنکه مگر تعویق یک ساعته آزمون تا چه اندازه در ترغیب شرکت کنندگان به حضور در مراسم احیای شب قدر موثر است؟ داوطلبی که یک سال تمام را در فکر کنکور گذرانده، مشکل استرس او برای یک آزمون مهم آزمایشی با یک ساعت تعویق برطرف می شود؟ آن هم آزمونی که خود سازمان سنجش مدعی است به دلیل کثرت شرکت کنندگان، شرایط برگزاری و طراحی سوالات آن و نیز ارائه کارنامه نهایی، یک مدل کوچک از آزمون سراسری محسوب شده و به طور حتم برای داوطلبان برای قرار گرفتن در شرایط کنکور اهمیت ویژه ای دارد.

نتیجه تصمیم عجیب سازمان سنجش فراری دادن بسیاری از دانش آموزان از مراسم شب قدر است؛ آن هم دانش آموزانی که در سال های قبل با اشتیاق در چنین مراسمی شرکت می کردند اما امسال ظاهرا اولویت بندی سازمان سنجش به آنها این اجازه را نمی دهد!