۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

چرا مرتضی حیدری موفق نشد با اوباما مصاحبه کند؟

کد خبر : ۳۶۷۲۰۶

صراط: برنامه «خندوانه» شب گذشته میزبان مرتضی حیدری گوینده و مجری تلویزیون بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حیدری در خصوص فعالیت این روزهای خود گفت: این روزها مشغول گویندگی خبر، اجرای برنامه‌های سیاسی هستم.

در ادامه جوان درباره سختی مناظره‌های انتخابات سوال کرد و حیدری پاسخ داد: خوشبختانه قبل از مناظره‌ها تمام دکوپاژهای صحنه را نوشته و با کارگردان برنامه اجرا می‌کردیم البته مدیریت خوبی از طرف معاونت سیما و سیاسی سازمان همچنین ستاد انتخابات انجام شده بود علی‌رغم اینکه صدها نفر در پشت صحنه تلاش می‌کردند که برنامه اجرا شود کوچکترین اتفاق، استرس و تنش‌زایی را شاهد نبودیم.

او ادامه داد: شاید باورتان نشود که با این حجم برنامه حتی در حد یک کلمه هم کسی از گوشی به من چیزی نگفت چرا که مدیریت خوبی را در پشت صحنه انجام دادند.

او در خصوص اضطراب نامزدها عنوان کرد: قرار گرفتن در آن موقعیت استرس دارد اما به دلیل اینکه نامزدها کسانی هستند که چندین دهه در حوزه مدیریتی کار کردند فکر می‌کنم تسلط خوبی برای کنترل استرس خود داشتند.

حیدری در خصوص شایعات گرایش خود به یکی از نامزدها اظهار داشت: فاجعه بارترین اتفاق برای یک مجری این است که در مناظره مخاطبان بدانند که گرایش به کدام نامزد دارد این تیر خلاص به مجری است چرا که مجری نماینده مردم است و باید کار حرفه‌ای خودش را انجام بدهد البته این را بگویم که من در مدت اجرای مناظره‌ها ارتباط خاصی در پشت صحنه‌ها با نامزدها نداشتم و حدود چهار دقیقه قبل از اجرای مناظره با آنها به صحنه می‌آمدم.

در ادامه حیدری درباره شایعات پیرامون برداشتن پاکت اسامی نامزدها عنوان کرد:
در خصوص این موضوع صحبت‌های زیادی شد اما زمانی که من از درون جام پاکت را برداشتم دیدم دو پاکت درون هم رفته منطقی بود من دوباره پاکت‌ها را درون جام انداختم و دوباره برداشتم.

در ادامه گفتگو جوان پیرامون کودکی حیدری سوال کرد و حیدری در این خصوص گفت: در سن چهار سالگی به مکتب خانه رفته و در آن سن به خوبی قرآن می‌خواند.

در بخش دیگر حیدری از حضور در تلویزیون گفت: من از ابتدا برعکس بچه‌های همسن و سالم اخبار نگاه می‌کردم و روزنامه برای دوستانم می‌خواندم. در آن سال‌ها آقای بیوک میرزایی همسایه ما بود من از او خواستم یک روز همراه او به تلویزیون بروم و بعد از مدتی برای دیدن تمرین تله تئاتر او به تلویزیون آمدم.

سال‌ها بعد از این اتفاق، آگهی گوینده خبر را در مجله سروش دیدم و با این آگهی سال74 به تلویزیون آمدم.

حیدری در ادامه در خصوص اینکه آبان 78 اجرای گفتگوی ویژه خبری را به مدت هفت سال و نیم به تنهایی هر شب حتی روزهای تعطیل به عهده داشته است، بیان کرد: در این مدت مسافرت، مهمانی و ... نرفته است. به گفته خودش شاید به خاطر طولانى بودن اجرای این برنامه دیر ازدواج کرد.

در بخش دیگر برنامه، حیدری در خصوص اینکه با چه کسی گفتگو نکرده است، عنوان کرد: در میان افراد سیاسی ایران کسی نیست که با وی گفتگو نکرده باشم. اما خارج از ایران کسانی هستند که دوست دارم با آنها گفتگو کنم البته من طرحی دارم که با صد کارآفرین بزرگ دنیا مصاحبه بگیرم. در ایران این کار را انجام دادم و تقریبا رمز موفقيت همه آنها تلاش پشتکار و داشتن هدف بوده است.

در ضمن من به سوریه و لبنان رفتم و با بشار اسد و سیدحسن نصرالله مصاحبه اختصاصی گرفتم اما برای مصاحبه با مُرسی چند ساعت دیر رسیدم چرا که در فرودگاه قاهره مشکلاتی پیش آمد. همچنین برای مصاحبه با اوباما به آمریکا رفتم. تقریبا زمان مصاحبه هم تعیین شد اما به دلایلی نشد. اما مصاحبه با صد کارآفرین دنیا قطعی است.