۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

تذکر نمایندگان زن به روحانی: زنان نیازی به اعطای امتیاز ندارند

کد خبر : ۳۶۷۲۵۰
صراط: تعدادی از نمایندگان زن مجلس در تذکری به رئیس جمهور عنوان کردند که زنان ما نیازی به اعطای امتیازات جنسیتی ندارند و با معیار توانمندی و شایستگی می‌توانند در حوزه مدیریت کلان و مدیریت ارشد کشور نقش ایفا کنند.

به گزارش فارس؛ طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان در تذکری به رئیس جمهور خواستار استفاده از استعدادها و توانمندی‌های زنان در اداره امور کشور شدند که متن کامل این تذکر به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی

حضرتعالی در طول دولت یازدهم پیگیر تحقق بخشی از مطالبات جامعه زنان بوده و در برنامه‌های انتخاباتی‌تان نیز مطالبات زنان را نمایندگی کرده‌اید.

اما آنگونه که مستحضرید با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی، زنان شایسته جامعه ما هنوز جایگاه واقعی خود را در اداره امور کشور به دست نیاوردند و در بسیاری از حوزه‌ها حضور ویترینی دارند.

آقای رئیس جمهور:

زنان ما نیازی به اعطای امتیازات جنسیتی ندارند و با معیار توانمندی و شایستگی می‌توانند در حوزه مدیریت کلان و مدیریت ارشد کشور نقش ایفا کنند.

از این رو از جنابعالی و دولت محترم انتظار می‌رود فارغ از نگاه جنسیتی در راستای اجرای بند 14 اصل سوم، اصل بیستم و اصل بیست و یکم قانون اساسی فرصت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای زنان در اداره امور کشور را ایجاد کرده و امکان لازم برای ورود بانوان به عرصه‌های مدیریتی کشور و مشارکت موثر زنان در رشد و توسعه کشور را فراهم فرمایید.
برچسب ها: صراط مجلس روحانی