۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

آماری دقیق و جامع از ۸۰۰ روز حملات سعودیها به یمن

مرکز قانونی حقوق و توسعه یمن در گزارشی آماری از تعداد قربانیان و تلفات و خسارات ناشی از دستکم ۸۰۰ روز حملات شبانه روزی سعودی ها به یمن منتشر کرد.
کد خبر : ۳۶۷۳۳۲
صراط: مرکز قانونی حقوق و توسعه یمن در گزارشی آماری از تعداد قربانیان و تلفات و خسارات ناشی از دستکم ۸۰۰ روز حملات شبانه روزی سعودی ها به یمن منتشر کرد.

به گزارش مهر به نقل از المسیره، مرکز قانونی حقوق و توسعه یمن در گزارشی آماری از تعداد قربانیان و تلفات و خسارات ناشی از دستکم ۸۰۰ روز حملات شبانه روزی سعودی ها به یمن منتشر کرد.

در این گزارش آمار تلفات انسانی و خسارات به زیرساخت ها در طول ۸۰۰ روز حملات سعودی ها بدین شرح است: ۲۶۸۹ کودک، ۱۹۴۲ زن و ۷۹۴۳ مرد شهید شده اند و تمامی این شهدا از شهروندان هستند. همچنین تعداد کلی مجروحان ثبت شده ۲۰ هزار و ۸۲۰ نفر است که ۲ هزار و ۵۴۱ نفر کودک، ۲ هزار و ۱۱۵ نفر زن و ۱۶ هزار و ۱۶۴ نفر نیز مرد هستند. بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز آواره شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: ۷۷۵ مدرسه و مرکز، ۱۱۴ نهاد دانشگاهی و ۲۶ ساختمان رسانه ای آسیب دیده اند. ۴۰۴ هزار و ۴۸۵ منزل مسکونی، ۷۴۶ مسجد، ۱۶۲ نیروگاه برقر، ۳۶۸ مخزن آب، ۳۵۳ شبکه ارتباطی، ۲۹۴ بیمارستان و مرکز بهداشتی، ۱۰۳ مجتمع ورزشی، ۲۳۰ مرکز گردشگری، ۲۰۷ مورد آثار باستانی و هزار و ۶۳۳ نهاد دولتی نیز بر اثر حملات سعودی ها ویران شده و یا آسیب دیده اند.

طبق این گزارش:همچنین  دو هزار و ۷۶۲ خودرو، ۵۲۸ حامل غذا و ۲۴۲ حامل سوخت به همراه ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر و هزار و ۷۳۳ جاده و پل نیز در حملات سعودی ها متضرر شده اند. ۵ هزار و ۷۶۹ ساختمان تجاری، هزار و ۷۸۴ زمین کشاورزی، ۵۵۲ بازار تجاری، ۲۸۹ کارخانه، ۳۱۸ پمپ بنزین، ۶۷۶ انبار غذا و ۲۲۱ مزرعه حیوانات مورد هدف سعودی ها قرار گرفته و خساراتی بر جای گذاشته است.

این در حالی است که طبق گزارش وزارت بهداشت یمن، ۱۰ هزار شهروند یمنی به دلیل منعشان از سفر به خارج در پی محاصره همه جانبه یمن توسط سعودی ها برای معاینه پزشکی جان خود را از دست داده اند.

پیش از این یونیسف اعلام کرد که حدود ۱۲۴ هزار شهروند یمنی به بیماری وبا مبتلا هستند که نیمی از آنها را کودکان یمنی تشکیل می دهند.

گفتنی است، با توجه به ادامه تهاجم عربستان به کشور یمن نزدیک به ۳ میلیون نفر از مردم این کشور آواره شده و بالتبع به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع آوری زباله ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری مهلک وبا قرار دارند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز