۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
رئیس اتحادیه مطرح کرد

فیلم "حلیم پنیه‌ای" فروش حلیم را نصف کرد

کد خبر : ۳۶۷۴۰۹
صراط: رئیس اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه پخت حلیم با پشم و پنبه امکان ندارد، گفت: برخی واحدهای غیرمجاز ممکن است که در پخت حلیم از آرد استفاده کنند.

به گزارش فارس حسین محمدی امروز در یک نشست خبری با انتقاد از فیلم‌ اخیر منتشر شده در فضای مجاز مبنی بر پخت حلیم با پشم و پنبه گفت: این موضوع صنف را به چالش کشیده و مردم را نگران کرده است.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ بیان داشت: انتشار این فیلم فروش حلیم را از زمان انتشار در ماه مبارک سال جاری 50 درصد کاهش داده است.

وی با بیان اینکه مدعی نیست که تمام واحدهای صنفی تمام اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: حتی اگر یک رشته مو در غذا پخته شود هنگام سرو کاملا مشخص و جدا کردن است، چطور ممکن است غذایی با پشم و پنبه و کرک پخته شود و مردم هم بدون اینکه متوجه شوند آن را میل کنند.

محمدی اظهار داشت: مواد خوردنی و آشامیدنی در کشور زیر نظر بهداشت و محیط کشور است و این موضوع ارتباطی با سازمان غذا و دارو ندارد در حالی که یکی از مسئولین سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که فیلم منتشر شده در مورد استفاده از پنبه و پشم در حلیم توسط یکی از اقوام وی که نسبت به آن شخص هم اطمینان کامل دارد تهیه شده و بنابراین فیلم از نظر آنها قابل تأیید است.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ بیان داشت: وزارت بهداشت و بهداشت محیط از 50 واحد صنفی تهیه حلیم نمونه برداری انجام داده و نتایج آزمایشات نشان داده که این واحدها در تهیه حلیم از گوشت استفاده می‌کنند و براین اساس موضوع مطرح شده در رسانه‌ها توسط وزارت بهداشت رد شده است.

محمدی با بیان اینکه 11 هزار واحد صنفی کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی در تهران موجود است، گفت: نظارت بر این واحدهای صنفی بخصوص در ماه رمضان بیشتر می‌‌شود و جلسات متعددی قبل از ماه رمضان با وزات بهداشت، بازرسین اصناف کشور و تعزیرات حکومتی و اداره اماکن در این رابطه برگزار شد.

وی افزود: بیشترین تداخل با اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ در عرضه حلیم را با فست فودها داریم که این واحدها حلیم را با قیمت بسیار پایین در واحدهای خود عرضه می‌کنند و ما هم برای جلوگیری از عرضه این واحدها تعداد بازرسی‌ها را در ماه مبارک رمضان افزایش می‌دهیم.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ بیان داشت: تمام واحدهای صنفی مجاز با بنر متحد الشکل از سایر واحدها مجزا می‌شوند.

وی افزود: بر روی بنر آنها نوشته شده عاملین فروش با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه و کد عامل هم بر روی آن قید شده و مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند مراتب به اتحادیه اطلاع دهند.

محمدی تأکید کرد توصیه ما به همه مردم خرید از عاملین مجاز است و اظهار داشت: متاسفانه برخی دست‌فروش‌ها، فست فودها و برخی از مردم در پارکینگ منازل خود اقدام به فروش حلیم می‌کنند که این مسائل با توجه به محدودیت‌ها قطعا بازرسی‌ها را سخت می‌کند.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم آش و پزندگان غذاهای سنتی تصریح کرد: در برخی از این واحدهای متخلف حلیم با قیمت بسیار ارزان و حتی هر کیلوگرم 2 هزار تومان عرضه می‌شود که واقعا این قیمت‌های ارزان می‌تواند یک هشدار باشد و ما به مردم توصیه می‌کنیم از خرید مواد غذایی مثل کباب و حلیم با قیمت‌های بسیار پایین خودداری کنند.

وی افزود: این تولید‌کنندگان معمولا برای اینکه هزینه تولید را کاهش دهند برای تهیه حلیم از آرد استفاده می‌کنند و در حلیم گوشت نمی‌ریزند.

محمدی بیان داشت:  برخی واحدهای متخلف تهیه غذا، گوشت آماده به سیخ کوبیده را کیلویی 7 هزار تومان به واحدهای صنفی عرضه می‌کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این گوشت‌ها از گوشت‌های گیاهی مثل سویا و یا روغن‌ها تهیه می‌شود.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ بیان داشت: هر کیلو گرم حلیم مورد تأیید اتحادیه با تمام متخلفات 15 هزار تومان است.

وی به مردم توصیه کرد: برای تهیه غذای سالم حتما از خرید کباب و حلیم با قیمت‌های پایین خودداری کنند زیرا اغلب این غذاهای ارزان در واحدهای غیر مجاز تهیه می‌شود و ممکن است از مواد خوراکی ارزان قیمت در تهیه آن استفاده کنند.

محمدی گفت: مصرف‌کنندگان از خرید از واحدهای مجاز نگرانی نداشته باشند چرا که دامپزشکی، بهداشت محیط و بازرسین اتحادیه به طور مرتب و دائم از واحدهای صنفی بازدید می‌کند و در صورت هر گونه تخلف بلافاصله با آنها برخورد می‌شود.
برچسب ها: صراط فیلم پنبه حلیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز