۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹

سرما درمانی، جدیدترین مد زیبایی ۲۰۱۷ + تصاویر

افراد مشهور و معروف دنیا برای داشتن پوستی زیبا دست به هر کاری می‌زنند و این روزها پدیده‌ای جدید به نام سرما درمانی در دمای پایین با شعار رفع سریع چین و چروک صورت بین این افراد رواج یافته است.
کد خبر : ۳۶۷۵۰۷
صراط: افراد مشهور و معروف دنیا برای داشتن پوستی زیبا دست به هر کاری می‌زنند و این روزها پدیده‌ای جدید به نام سرما درمانی در دمای پایین با شعار رفع سریع چین و چروک صورت بین این افراد رواج یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به تازگی یک مد جدید در دنیا مورد علاقه افراد و شخصیت‌های مشهور قرار گرفته که Cryotherapy یا سرما درمانی نام دارد.

در این شیوه درمانی فرد برای درمان چین و چروک‌های صورت و ایجاد شوک هورمسیس به بدن خود به مدت سه دقیقه در یک کپسول مانند اتاق سونا، اما با حرارت منفی ۲۰۰ درجه فارنهایت به مدت سه دقیقه قرارمی گیرد.
 
سرما درمانی، جدیدترین مد زیبایی ۲۰۱۷ + تصاویر 
 
دمایی که فرد در این زمان تحمل می‌کند مانند زندگی در سردترین منطقه قطب شمال است. در این اتاقک که نوعی مخزن سربسته است بخار نیتروژن در فضا منتشر شده و دما را تا منفی ۲۰۰ درجه سرد می‌کند.
 
این روش درمانی برای کنترل درد در بیماران مبتلا به دردهای مزمن، بازیابی عروق خونی بسته شده و نیز صاف شدن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
درمان با استفاده از یخ و اقامت در مکان‌های سرد از قرن‌ها پیش در دنیا رایج بوده و به طور مثال برای کاهش علائم افراد مسلول به کار می‌رفته، اما با پیشرفت فناوری‌ها سرما درمانی شکل جدیدی پیدا کرده است.
 
سرما درمانی، جدیدترین مد زیبایی ۲۰۱۷ + تصاویر 
 
سرما درمانی کل بدن نخستین بار درسال ۱۹۷۸ برای درمان آرتریت روماتوئید در کشور ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است، برخی کارشناسان نیز اعتقاد دارند از این شیوه می‌توان برای کاهش وزن و لاغری استفاده کرد.
 
علاوه بر درمان مشکلات جسمی، سرما درمانی برای بهبود روحیه، خلق و خوی، درمان افسردگی و رفع برخی اختلالات عصبی نیز می‌تواند مورد استفاده قراربگیرد، معمولاً در هوای گرم افراد سریعتر عصبانی و عصبی می‌شوند، میزان جرم و جنایات نیز در ماه‌های گرم سال بیشتر از ماه‌های سرد سال است.
 
با وجود مزایای مفید درمانی این شیوه جزو درمان‌های گرانقیمت زیبایی است و هزینه هر جلسه سه دقیقه‌ای آن حدود صد دلار است.
 
محققان دانشگاه میسوری آمریکا اعتقاد دارند استفاده از این روش درمانی بویژه برای درمان مشکلات عضلانی و گرفتگی عروق و تروما در ورزشکاران که دچار سوانح ورزشی شده‌اند می‌تواند بسیار مفید باشدو سبب ترمیم ماهیچه به دلیل تحریک عروق و بافت عضلانی و کوتاه شدن دوره نقاهت بیماران شود.
 
سرما درمانی، جدیدترین مد زیبایی ۲۰۱۷ + تصاویر 
 
اکنون در آمریکا بسیای از زنانی که در آستانه ازدواج قرار دارند برای حفظ زیبایی، کاهش ریزش موی سر و درخشندگی پوست از این روش درمانی استفاده می‌کنند.
 
کارشناسان در عین حال به افراد توصیه می‌کنند قبل از انجام این شیوه حتماً با متخصص مشاوره انجام دهند، زیرا برخی افراد به سرما حساسیت دارند یا امکان دارد دچار شوک قلبی یا حمله مغزی و قطع ناگهانی تنفس شوند.