۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

وضعیت وبا در کشور در یک سال گذشته

کد خبر : ۳۶۷۷۴۷
صراط: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشته ایم و همه آمادگی های لازم برای کنترل این بیماری در سراسر کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، 'محمد مهدی گویا' افزود: بیماری وبا یک بیماری میکروبی است که از طریق آب و غذای آلوده فرد را مبتلا می کند و با اسهال شدید ممکن است حتی در مواردی موجب مرگ فرد شود، این بیماری در چهل سال گذشته در ایران وجود داشته است و به نوعی بیماری بومی کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: با وجود سابقه بیماری وبا در کشور، با اقدامات به موقع و کنترلی وزارت بهداشت در سراسر کشور در همه استانها و مناطق مرزی، خوشبختانه سال گذشته حتی یک مورد از بیماری وبا در کشور نداشته ایم و از ابتدای امسال نیز هیچ موردی از این بیماری در کشور وجود نداشته است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: برای کنترل و پیشگیری از بروز این بیماری از نوروز امسال جلسات متعدد هماهنگی را برای آمادگی نیروهای بهداشتی و درمانی در دانشگاه های مختلف علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی برگزار کرده ایم و آمادگی لازم را در بین نیروهای وزارت بهداشت ایجاد کرده ایم.
وی گفت: اقدامات کنترلی به خصوص در مورد آب آشامیدنی به صورت دقیق در سراسر کشور به صورت مداوم انجام می شود و امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشته باشیم.البته قضاوت در این مورد برای امسال زود است زیرا تا مهر ماه احتمال بروز مواردی از این بیماری وجود دارد.
گویا افزود: توصیه ما به مردم این است که در هر جا هستند، به خصوص در زمان مسافرت حتما از آب آشامیدنی مطمئن استفاده کنند، اصول بهداشتی را مثل شستن دست ها با آب و صابون هنگام اجابت مزاج رعایت کنند و مراحل مختلف شستن و ضد عفونی بهداشتی را هنگام استفاده از سبزی و صیفی جات رعایت کنند.
برچسب ها: صراط وبا