۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

انتقاد محسن هاشمی از برخی اظهارنظرها درباره انتخاب شهردار

کد خبر : ۳۶۷۷۶۲
محسن هاشمی گفت:انتخاب شهردار موضوعی است که باید با اجماع یا نظر اکثریت اعضای شورای شهر انجام شود و به همین دلیل کشاندن موضوع به رسانه‌ها و ایجاد مباح اختلاف‌انگیز برای شهروندان مفید نیست.

محسن هاشمی رفسنجانی منتخب نخست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، گفت: منتخبین شورای شهر در حال بازبینی وضعیت شهر و ارزیابی برنامه دوم توسعه تهران و اجرای آن هستند.

وی ادامه داد:  همچنین منتخبین به تدوین پیش‌نویس برنامه مدیریت شهری برای تهران می‌پردازند و این موضوعات در حال حاضر اولویت شورای پنجم است.

هاشمی بیان کرد: بر اساس این برنامه بایست فرایند انتخاب شهردار انجام شود که با توجه به همگرایی و فضای مناسب بین اعضا امیدواریم تدوین برنامه دقیق و قابل اجرایی را شاهد باشیم.

هاشمی رفسنجانی در رابطه با مطالبی که در فضای مجازی و مطبوعات درباره انتخاب شهردار و مخالفت یا حمایت از گزینه‌های احتمالی منتشر می‌شود، افزود: انتخاب شهردار موضوعی است که باید با اجماع یا نظر اکثریت اعضای شورای شهر انجام شود و به همین دلیل کشاندن موضوع به رسانه‌ها و ایجاد مباح اختلاف‌انگیز برای شهروندان مفید نیست.

نفر اول منتخب شورای شهر تهران ادامه داد: تاکنون فضای صمیمی و همکاری نزدیکی بین منتخبین شورای شهر وجود دارد و با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی فرایند تدوین برنامه که شامل شناخت وضع موجود و تعیین رویکرد شورای منتخب برای حل مسائل تهران است آغاز شده است و در نهایت این بایست برنامه شورای منتخب باشد که اساس معیارهای انتخاب شهردار را تعیین کند.

وی توضیح داد: بر اساس هر برنامه‌ای ویژگی‌های شهردار که مجری برنامه شوراست تغییر می‌کند، به دلیل آنکه مدیریت شهری منابع و فرصت محدودی در اختیار دارد تعیین رویکرد اصلی آن برای حل معضلات شهر در انتخاب شهردار و تیم مدیریت اجرایی شهر تأثیرگذار است، اگر مفصل ترافیک و آلودگی هوا اولویت نخست شهر تهران است باید به یک گونه عمل کرد و اگر بافت‌های فرسوده یا احداث بزرگراه مسأله اصلی است گونه‌ای دیگر و در صورتی که مسائل فرهنگی و اجتماعی اولویت اصلی است مسیر دیگری باید برگزید.

محسن هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: اولویت‌بندی مسائل به معنای نادیده گرفتن سایر حوزه‌ها نیست بلکه به منزله نقشه راه برای حل معضلات شهر است و با هر نقشه راهی به مسیر متفاوتی خواهیم رسید.

وی افزود: رعایت حرمت و شأن شخصیت‌ها و چهره‌های اعتدال و اصلاحات و سایر جریانات موضوعی ضروری است و اینکه بستر ایجاد اختلاف و کدورت به دلیل مسائل سیاسی یا تصمیمات شورا حاصل نشود باید مورد توجه همه فعالان در این حوزه قرار گیرد و صمیمیت و صداقت به خصوص در ماه مبارک رمضان بر فعالیت ما حاکم باشد.
برچسب ها: محسن هاشمی