۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳

ماجرای قهر خلبانان بالگرد اورژانس یاسوج

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگردهای پایگاه هوایی یاسوج در نیمه اول خرداد ماه برای سرویس دهی ساعتی و تعویض ملخ بالگردها به شیراز اعزام و فردا همزمان با پایان این دوره در یاسوج مستقر می‌شوند.
کد خبر : ۳۶۸۰۲۹
صراط: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگردهای پایگاه هوایی یاسوج در نیمه اول خرداد ماه برای سرویس دهی ساعتی و تعویض ملخ بالگردها به شیراز اعزام و فردا همزمان با پایان این دوره در یاسوج مستقر می‌شوند.

به گزارش تسنیم از یاسوج، صبح امروز ساعت 05:22 گزارشی با عنوان" بالگرد اورژانس هوایی یاسوج "پرید" /بررسی چرایی نگرانی خلبانان اورژانس یاسوج" بر روی خروجی خبرگزاری تسنیم قرار گرفت که بعد از انتشار واکنش‌های متعددی را به همراه داشت.

جلال پوران‌فرد اظهار داشت: پایگاه امداد هوائی یاسوج در ابتدا با مشکلاتی روبه‌رو بود که طبق قرار داده‌هایی که با وزارت بهداشت صورت گرفت این مشکلات رفع و بالگرد همزمان با بالگردهای هوایی جهرم، آباده و طبس در شیراز مستقر است.

وی عنوان کرد: طبق قانون اینگونه نیست که فرد به صورت مستبد از پایگاه خارج شود بلکه باید روند قانونی خود را در شرکت هلیکوپتری، اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام داده و سپس اورژانس را ترک کند.

پوران‌فرد با بیان اینکه اولین پایگاه اورژانس هوایی یاسوج در بهمن ماه سال 95 راه اندازی شد، تصریح کرد: این پایگاه بیست و هشتمین پایگاه اورژانس هوایی کشور بوده که تاکنون به بیش از 50 بیمار از جمله زنان باردار و مصدومان در مراکز پرخطر و صعب العبور خدمات ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه این بالگرد توانایی جابه جایی 7 نفر را در حالت عادی و یک بیمار را در حالت وخیم دارد، ابراز کرد: این پایگاه با 2 خلبان و 2 تکنسین در فرودگاه یاسوج مستقر بوده که با اعلام مرکز اطلاعات به ماموریت اعزام می‌شود.

رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دومین پایگاه اورژانس هوایی استان در اردیبهشت ماه امسال در فرودگاه گچساران افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این بالگرد علاوه بر مناطق گرمسیر استان به دیگر استان‌های همجوار خوزستان، فارس و بوشهر ارائه خدمت می‌کند و تاکنون 3 ماموریت را با موفقیت انجام داده است.

پوران‌فرد با اشاره به تولید و انتشار اکاذیب مبنی بر ملکی بودن این بالگردها ادامه داد: این بالگردها استیجاری هستند که علاوه بر هزینه اجاره این بالگردها به ازای هر ساعت پرواز 3 میلیون و 500 هزار تومان به هر خلبان پرداخت می‌شود.