۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
حاجی دلیگانی:

دولت به خاطر تحریم‌های جدید از مردم عذرخواهی کند

کد خبر : ۳۶۸۰۹۶
صراط: نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام آمریکایی‌ها و وضع تحریم‌های جدید و لغو نکردن تحریم‌های قبلی دور از انتظار و عجیب نبود؛ عجیب عقل‌ کسانی بود که به آمریکایی‌ها در طول مذاکرات اعتماد کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: آمریکایی‌ها تمامیت‌طلب هستند، البته در این تمامیت‌طلبی‌هایشان گام به گام حرکت می‌کنند.

وی افزود: تمامیتی که مورد انتظار آمریکایی‌ها است ایجاد و برقراری ارزش‌های آمریکایی در کل دنیا از جمله منطقه غرب آسیا و هم‌چنین ایران اسلامی است که برای این مهم هم در خصوص ایران، پروژه نرمال‌سازی را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عبارتی دیگر آمریکایی‌ها مسائل و حساسیت‌های دینی، انقلابی و غیرتی که ایرانیان دارند را حساسیت‌زدایی می‌کنند و در نظر دارند تا یک حالت عادی‌سازی یا نرمال‌سازی داشته باشند تا بتوانند به جای ارزش‌های ملی و دینی، ارزش‌های آمریکایی برقرار کنند.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به این مورد آمریکایی‌ها، از همه ابزاری استفاده می‌کنند و یکی از ابزارهای مهمی که ایران دارد، بحث ظرفیت‌ غنی‌سازی اورانیوم بود که تا سقف 20 درصد هم پیش رفت.

حاجی دلیگانی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای اینکه ایران را از موضوع غنی‌سازی بیشتر اورانیوم خلع کنند، برنامه‌ریزی مذاکرات برجام را داشتند که باید حال بگوییم در این طرحی که برنامه‌ریزی کرده بودند هم موفق شدند.

وی اضافه کرد: ایران را در برجام به جایی رساندند تا همه آنچه که می‌خواستند و در متن برجام آمده بود، دریافت کردند و همه آنچه را که آن‌ها باید به ایران از جمله لغو تحریم‌ها را می‌دادند، به تعویق انداختند و در حال حاضر هم که نه تنها آن تحریم‌ها را برنداشتند بلکه تحریم‌های دیگری وضع کردند و اختیار ویژه‌ای به رئیس‌جمهورشان دادند تا تحریم‌های جدید علیه ما وضع کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقدام آمریکایی‌ها و وضع تحریم‌های جدید و لغو نکردن تحریم‌های قبلی دور از انتظار و عجیب نبود؛ عجیب عقل‌ کسانی بود که به آمریکایی‌ها در طول مذاکرات اعتماد کردند.

وی در رابطه با وظیفه دولتمردان در خصوص وضع تحریم‌های جدید از طرف آمریکا گفت: دولت باید از ملت ایران عذرخواهی کند چرا که فرصت سوزی انجام داد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه از طرفی باید دولت ایران بایستد و قانون را در خصوص پیگیری وضع تحریم‌های جدید دنبال کند، اظهار کرد: هم‌چنین دولت باید از مردم به خاطر این اعتمادی که به آمریکایی‌ها در خودش داشت و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران پوزش طلبد.

وی عنوان کرد: در قانون پیش‌بینی‌ شده است که وقتی آمریکایی‌ها برجام را نقض کردند باید موضوع برگرداندن شرایط به وضعیت قبل برجام اتفاق افتد، یعنی غنی‌سازی شروع شود، رآکتور هسته‌ای اراک کار خود را آغاز کند و همه‌ چیز به حالت اول خود بازگردد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌های حسن روحانی در مناظره‌های انتخاباتی 96 پیرامون اینکه اگر رئیس‌جمهور شوم، تمامی تحریم‌ها برداشته می‌شود، گفت: به همین دلیل است که درخواست داریم رئیس‌جمهور از مردم عذرخواهی کند چرا که در چندین جا روحانی به‌ صراحت بیان کرد که تحریم‌های برجام که برداشته شده است، بقیه تحریم‌ها را هم برمی‌داریم اما در حال حاضر مشاهده می‌شود نه تنها آن تحریم‌ها برداشته نشده‌اند بلکه تحریم‌های جدیدی از طرف آمریکایی‌ها قرار است به روی ایران وضع کنند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز