۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶

کشوری که حافظ منافع قطر در قاهره شد

منابع آگاه فاش کردند که قطر سفارت سلطنت عمان در قاهره را به عنوان حافظ منافع خود در مصر انتخاب کرده است.
کد خبر : ۳۶۸۲۱۷
صراط: منابع آگاه فاش کردند که قطر سفارت سلطنت عمان در قاهره را به عنوان حافظ منافع خود در مصر انتخاب کرده است.

به گزارش العالم و به نقل از وبگاه "وطن یغرد"، این منابع تصریح کردند: دیروز (یکشنبه) پرچم قطر بر فراز ساختمان سفارت عمان در قاهره به اهتزاز درآمد و در حال حاضر این سفارتخانه ارائه خدمات به اقلیت قطری را آغاز کرده است. همچنین ساختمان سفارت قطر به مقر نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب در قاهره تبدیل شده است.

در همین راستا، روزنامه دولتی "اخبار الیوم" قطر علت بازگشت "سیف بن مقدم البوعینین، سفیر قطر در قاهره را همین موضوع عنوان کرده است.

این منابع افزودند: ساختمان نمایندگی قطر در قاهره از ارائه گذرنامه  و یا هرگونه مطالبه از سوی اقلیت قطر و یا مصری ها برای سفر به قطر استقبال می کند و کارمندان با تحویل این مدارک، آن را به سفارت عمان که به عنوان حافظ منافع قطر در قاهره وارد عمل شده، تحویل می دهند.

گفتنی است، در پی بروز تنش در روابط دوحه با برخی کشورهای عربی، دولت مصر نیز از یونان خواسته که حفاظت از منابع این کشور را در قطر را برعهده گیرد.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی، مالدیو به عنوان تنها کشور غیر عرب و نیز به تبع آنها دولت موقت لیبی و دولت مستعفی یمن با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و از گروه‌های "تروریستی" حمایت می‌کند روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کردند و حریم هوایی، دریایی و زمینی خود را به روی قطر بستند. دوحه نیز به این مواضع کشورها واکنش نشان داد.

وزارت خارجه مصر پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرد، قاهره حریم هوایی و بنادر دریایی خود را به روی تمامی هواپیماها و کشتی‌های قطری در راستای حفظ امنیت ملی خود بسته است.