۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

قطر: صادرات گاز به امارات را متوقف نمی‌کنیم

کد خبر : ۳۶۸۲۸۶
صراط: مدیرعامل شرکت دولتی قطرپترولیوم اعلام کرد: علی‌رغم تداوم بحران سیاسی بین قطر و کشورهای همسایه این کشور از جمله امارات، صادرات گاز به امارات را متوقف نخواهیم کرد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، سعد شریدا الکعابی مدیرعامل شرکت نفتی دولتی قطرپترولیوم اعلام کرد: علی‌رغم قطع روابط دیپلماتیک بین قطر با عربستان، امارات، مصر و بحرین، دوحه صادرات گاز به امارات را متوقف نمی‌کند.

وی تأکید کرد: این اقدام شامل یکی از بندهای شرایط اضطراری خط لوله انتقال گاز قطر به امارات موسوم به دلفین است و این خط روزانه 57 میلیون مترمکعب گاز را به امارات منتقل می‌کند.

الکعبی افزود: در حال حاضر ما می‌توانید صادرات گاز به امارات را متوقف کنیم اما اگر ما این کار را انجام دهیم، آسیب جدی به مردم و دولت امارات وارد خواهد شد. مردم امارات برادر ما هستند و ما تصمیم گرفتیم صادرات گاز را متوقف نکنیم.

خط لوله انتقال گاز 364 کیلومتری دلفین، گاز قطر را به امارات و عمان منتقل می‌کند و اولین خط انتقال گاز صادراتی در خلیج فارس محسوب می‌شود. کارشناسان معتقدند حتی توقف مقطعی صادرات گاز قطر به امارات می‌تواند اوضاع تأمین انرژی امارات را به‌شدت بحرانی کرده و این کشور را مجبور کند تا به دنبال منابع جدید LNG برود.

روز یکشنبه مدیرعامل شرکت نفتی شارجه امارات اعلام کرد: امارات انتظار ندارد تا با تداوم بحران سیاسی، قطر صادرات گاز به امارات را متوقف کند.

دوشنبه دو هفته پیش 4 کشور بحرین، امارات، عربستان و مصر به‌طور همزمان روابط دیپلماتیک خود را با قطر متوقف کردند. آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده است تداوم بحران سیاسی بین قطر و کشورهای همسایه این کشور می‌تواند به بروز مشکلات عملیاتی در منطقه منجر شود.
برچسب ها: صراط قطر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز