۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

دولتی که فقط شعار و ادعا دارد/ 70 درصد اعتبارات احیای دریاچه ارومیه تخصیص نیافت

کد خبر : ۳۶۸۶۳۲
صراط: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تخصیص ۳۰.۵ درصدی اعتبارات دریاچه ارومیه ابراز ناخرسندی کرد و گفت: ۵۲۹ میلیارد اعتبار مصوب از سال ۹۳ تا ۹۵ بود که حدود ۱۶۰ میلیارد پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه روستایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیران ارشد استان است اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم برای توسعه روستایی و اشتغال روستایی رقم خوبی اختصاص داده‌اند که باید از این فرصت برای روستاها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گام‌های خوبی برای توسعه روستایی و افزایش اشتغال این حوزه در استان برداشته‌ایم افزود: باید روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه در اولویت ایجاد اشتغال جایگزین باشند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید از کاشت محصولات آب‌بَر در حاشیه دریاچه ارومیه به سرعت جلوگیری کرد چرا که امروز نباید شاهد کاشت محصولاتی مانند پیاز و هندوانه و... بوده و شاهد هدر‌رفت آب در این منطقه حساس باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز مشکل امکانات نداریم بلکه مشکل ایجاد فکر و ایده داریم افزود: باید در شورای فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه نظرات و افکار را برای ایجاد اشتغال مناسب جایگزین ارائه شود.

پورمهدی از تخصیص 30.5 درصدی اعتبارات دریاچه ارومیه ابراز ناخرسندی کرد و گفت: 529 میلیارد اعتبار مصوب از سال 93 تا 95 بود که حدود 160 میلیارد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تراز آبی باید در سال 96 به 1271.30 می‌رسید، ابراز داشت: در استان کم‌کاری نشده ‌چرا که فراتر از نسخه و تکالیف و برنامه‌هایی مدون کار کردیم ضمن اینکه بارش 34 درصد کاهش یافته و اعتبارات هم 30 درصد تخصیص شد لذا باید کمبود اعتبارات این حوزه جبران شود تا برنامه‌ها به صورت کامل و با سرعت بیشتر اجرایی شود.