۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

نماینده مجلس خبرگان: آمریکا ریشه ندارد

کد خبر : ۳۶۸۶۴۸
صراط: نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسؤولین دولت باید بدانند که آمریکا ریشه ندارد و ریشه از آن اسلام، ایران و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام احمد پروایی شامگاه روز گذشته در همایش سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در مجتمع یاس رشت با بیان اینکه هرکس برحسب وظیفه‌ای که دارد باید پاسخگو باشد، اظهار کرد: بعضی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که فقط مسؤولین بازخواست می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همه برحسب وظیفه‌ای که دارند باید در مقابل خداوند متعال روزی پاسخگو باشند، تصریح کرد: در روایات وجود دارد که معلمی شغل انبیاء است؛ اما انبیاء چه رسالتی در مقابل مردم داشتند که اساتید باید در راستای آن رسالت حرکت کنند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری وظیفه استاد بسیجی را تزکیه و مقابله با دشمن دانست و بیان کرد: امروز تمام دنیا دست‌به‌دست همه داده‌اند تا علیه مقدسات اصیل و ناب جنگ به پا بکنند و وجود بیش از 20 هزار سایت علیه فرهنگ تشییع، قرآن و مقدسات شاهد و گواه بر این قضیه است.

پروایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از جنگ نرم به ناتوی فرهنگی تعبیر کرده‌اند، افزود: جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان علیه دین مبین اسلام و ایران اسلامی باید توسط علما و اساتید در دانشگاه برای دانشجویان و طلاب تشریح و روشنگری شود.

وی با اشاره به وظایف دانشگاه و اساتید در بحث مقابله با دشمن تصریح کرد: همه ما چه در فضای دانشگاه و چه در فضای بیرون از دانشگاه، در مقابل مردم، اسلام، قرآن، انقلاب، دستاورد‌های نظام و خون شهداء مسئول هستیم و باید به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری به بحث فرهنگ در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در دانشگاه و جامعه بحث مطالبه گری و امربه‌معروف و نهی از منکر توسط یک قشر بسیار فرهیخته، دانا و مطالبه‌گر، اگر ایجاد شود خیلی از مشکلات کشور و جامعه برطرف می‌شود.

پروایی با اشاره به اینکه رابطه علم و اقتصاد یک رابطه نزدیکی است خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک اقتصاد پویا در کشور داشته باشیم باید افراد متخصص به معنای واقعی کلمه را در کنار تخصص و تعهد آغشته به تزکیه پرورش بدهیم.

وی یکی از معضلات کشور را بحث بیکاری و اشتغال جوانان تحصیل‌کرده دانست و افزود: بحث بیکاری و اشتغال جوانان تحصیل‌کرده را یا باید دولت در کنار مجلس مدیریت بکند یا باید مجلس در کنار دولت مدیریت بکند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتباط دانشگاه با صنعت، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات ما بر می‌گردد به ضعف عملکرد دولت‌ها و مجلس‌ها، اگر نمایندگان مجلس به وظایف قانونی خود عمل کنند هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

پروایی با اشاره به اینکه ما وظایف خود را به نحو احسن انجام نمی‌دهیم، گفت: اگر قوانین ما مشکل دارد قانون‌گذار قوه مقننه را قرار داده، اگر قوه مقننه اصلاح شود و وظیفه نظارتی خود را در مقابل دولت و در مقابل سایر قوایی که زیر نظر او ممکن است این جریان باشد را انجام بدهند خیلی از مشکلات حل می‌شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: روایتی از امام صادق(ع) وجود دارد که مسؤولین آن را باید نصب‌العین خود قرار دهند و باید بدانند که آمریکا ریشه ندارد و ریشه از آن اسلام، ایران و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

پروایی با تأکید براینکه آمریکایی بی‌ریشه در تلاش است تا در رابطه با مسائل فرهنگی و علمی ایران اسلامی عقاید منحرف خود را تحمیل کند، بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در برابر زیاده‌خواهی‌ها و کج‌فهمی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه مدافع حرم و مدافع وطن و امنیت هر دو مدافع اسلام هستند افزود: مردم بدانند که مسؤولین خادم و نوکر آن‌ها هستند و مسؤولین بدانند که مردم از فهم بالایی برخوردار بوده و قدرشناس هستند و همین مردم هستند که فرزندانشان را در سوریه فدای اسلام می‌کنند.  

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مدافعین حرم مدافعین انقلاب، نوامیس و امنیت ما هستند، افزود: نباید بگذاریم که در جامعه دودستگی ایجاد شود و باید روشنگری بکنیم که تمامی شهدا فدای اسلام قرآن و ولایت هستند.