۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

دیدار مجریان رادیو و تلویزیون با رئیس صداوسیما

کد خبر : ۳۶۸۶۵۱
صراط: مجریان رادیو و تلویزیون شب گذشته مهمان رئیس رسانه ملی بودند.

علی‌عسکری در نشست صمیمی با مجریان رادیو و تلویزیون، مجریان را به مثابه رسانه‌ای دانست که قدرت تاثیرگذاری بالایی دارند و محوریت یک برنامه را می‌توانند ترسیم کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های برنامه‌های گفت‌وگو محور ترکیبی، مجری را هدایت‌کننده برنامه و محور اصلی آن دانست و گفت: درخشش مجری، یعنی درخشش رسانه و از این رو امیدواریم مجریان با اهتمام خود موجب درخشش رسانه ملی شوند.

وی با اشاره به نیاز سازمان صدا و سیما به مجریان کاربلد و کارآزموده تصریح کرد: در تعریف نیروی انسانی نخبه، رتبه بالای تحصیلات دانشگاهی شرط لازم است؛ اما کافی نیست؛ به عبارت دیگر تعریف ما از تراز نیروی نخبه در رادیو و تلویزیون کسی است که حس هنری داشته باشد و گوهر وجودی‌اش در رسانه دیده شود.

علی‌عسکری از مجریان به عنوان کسانی که در تکامل هویت فکری جامعه نقش بسزایی دارند یاد و اظهار کرد: مجریان رادیو و تلویزیون با اجرای حرفه‌ای و برگرفته از دانش خود، دیده و شنیده شدن تولیدات رسانه‌ای را ارتقا می‌دهند.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: رسانه ملی علی‌رغم عرصه تنگاتنگ رقابت رسانه‌ای، امروز در میان مردم شریف ایران طبق آخرین نظرسنجی ۸۳ درصد مرجعیت دارد و این به برکت هنرمندان پرتلاش و افراد فرهیخته و زحمتکش است که بهترین گوهر وجودی و عمر خود را در این مسیر صرف می‌کنند.

وی کار در صداوسیما را مقدس و اثرگذار برشمرد و اظهار کرد: چشم‌انداز سازمان در عرصه سرمایه انسانی، استعدادیابی و جذب نخبگان و نیروهایی در تراز رسانه، دارای جوهر کاری و ذوق هنرمندانه خواهد بود و احترام و تکریم هنرمندان و سرمایه‌های انسانی ارزشمند باید اولویت اول سازمان باشد.   

رئیس رسانه ملی در پاسخ به دغدغه‌های مجریان نیز گفت: علی‌رغم وجود تمامی مشکلات و تنگناهای موجود که می‌بایست به هنگام رصد تدبیر و مرتفع شود، امروز سازمان در حال حرکت است و باید با خلاقیت و نوآوری با همیاری و کمک شما اصلاحات لازم صورت پذیرد تا شاهد درخشش هرچه بیشتر و شکوفایی بیش از پیش رسانه باشیم. در این دیدار صمیمانه مجریان معاونت‌های مختلف صداوسیما نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با رئیس رسانه ملی در میان گذاشتند و در پایان ضیافت افطار را مهمان رئیس رسانه ملی بودند.

در این دیدار همچنین معاون سیمای رسانه ملی هدف از این نشست را قدردانی از مجریان برشمرد و گفت: رسانه در کنار سایر قوا، وظیفه فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را بر عهده دارد و همه برنامه‌سازی‌ها و تلاش مجریان باید موجب ارتقای مخاطب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، میرباقری آرمان‌ها، اهداف و سیاست‌ها، برنامه‌ریزی، برنامه‌سازی، پخش، اجرا، کنداکتور و نظارت ارزیابی و ارزشیابی را پنج منظور اساسی در حوزه ماموریتی صدا و سیما برشمرد وافزود: اگر سیاست ها به درستی از سوی مجریان و برنامه سازان مورد توجه قرار نگیرد باعث نقصان می‌شود.

وی افزود: شما مجریان نماینده عینی رسانه ملی هستید و امیدواریم با فراهم کردن مقتضیات کار و رفع موانع بتوانید بدون لکنت زبان رویکرد های انقلابی و دینی را انتقال دهید و آرمان‌ها و سیاست‌های رسانه را به فعلیت برسانید.
برچسب ها: صراط علی عسگری