۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

پیش بینی وضعیت هوا در هفته اول تابستان

کد خبر : ۳۶۸۶۵۷
صراط: آسمان تهران بعدازظهر امروز صاف همراه با وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود و در دو روز آینده، آسمان تهران صاف است؛ همچنین از بعدازظهر شنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در دو روز آینده به سبب نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور، در برخی از مناطق استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارش پراکنده باران، ابرناکی و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر و اوایل امشب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و همچنین فردا در ارتفاعات سمنان و خراسان‌های شمالی و رضوی، رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر شنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و روند افزایش نسبی دما به‌ویژه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا در استان‌های خوزستان و بوشهر وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود که سبب ایجاد گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.

روزهای جمعه و شنبه پیش رو در مناطقی از دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی مناطق خصوصاً زابل، سبب ایجاد گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شدید افقی می‌شود و طوفان و گردوخاک روز شنبه در منطقه زابل دور از انتظار نیست.

امروز خلیج‌فارس و روزهای جمعه و شنبه تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

آسمان تهران بعدازظهر امروز صاف و همراه با وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، همچنین طی دو روز آینده، آسمان تهران صاف است و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 35 و 22 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 25 خردادماه امسال 209.2 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 229.3 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 91.3 درصد بارش سال گذشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.
برچسب ها: صراط هواشناسی