۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

درخواست عجیب داماد ترامپ از محمود عباس/ ماجرای یک لیست 600 نفره

کد خبر : ۳۶۸۶۵۸
صراط: داماد رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به رام‌الله دیدار خوبی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نداشت و خبرها حاکی از آن است که واشنگتن لیستی متشکل از 600 اسیر فلسطینی را به عباس داده و خواستار قطع حقوق آنها شده است.

به گزارش فارس، «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که به همراه «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژ ترامپ و در راستای تلاش برای از سر گیری مذاکرات سازش به فلسطین سفر کرده بود، پس از سفری 24 ساعته به آمریکا بازگشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، کوشنر پس از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دیدار «محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله رفت  و گرینبلات نیز در این جلسه شرکت داشت.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان در این خصوص گفت: عباس و کوشنر درباره تمام مسایل مربوط به فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مسئول فلسطینی نوشت: این دیدار، دیداری بد بوده و هنگام صحبت درباره مبلغی که تشکیلات خودگردان به خانواده‌های شهدا  و اسرا پرداخت می‌کند، متشنج شده و گرینبلات بر توقف این کمک‌ها اصرار داشته است.

در ادامه این گزارش‌ها آمده است: در مقابل، فلسطینی‌ها از آمریکایی‌ها درخواست کرده‌اند در راستای توقف شهرک‌سازی اسرائیلی تلاش کنند و ماه آینده یک هیأت فلسطینی برای ادامه مذاکرات به آمریکا می‌روند.

رویترز به نقل از مسئول فلسطینی مذکور نوشت در دیدار با گرینبلات ابدا نامی از اصطلاح «دو دولتی» آورده نشده است.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد طرف آمریکایی لیستی شامل اسامی 600 فلسطینی محکوم به حبس ابد در زندان‌های اسرائیلی را به عباس داده و و گفته باید حقوق خانواده‌های آنها قطع شود. 
برچسب ها: صراط محمود عباس