۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

تجمع اعتراضی 120 کارگر اخراجی در چهارمحال و بختیاری

120 کارگر اخراجی کارخانه صبا فولاد زاگرس چهارمحال و بختیاری امروز ابتدا در مقابل سازمان صنعت و معدن و سپس مقابل استانداری تجمع کردند.
کد خبر : ۳۶۹۰۰۳
صراط: امروز تعدادی از کارکنان کارخانه صبا فولاد زاگرس چهارمحال وبختیاری در اعتراض به تعدیل 120 نیرو ابتدا در مقابل اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سپس در مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزازش تسنیم از شهرکرد،  کارخانه صبا فولاد زاگرس دارای 250 نیروی شرکتی است که شنیده‌ها حاکی از آن است که 4 روز گذشته 120 نیروی خود را اخراج کرده است.

یکی از کارکنان کارخانه صبا فولاد زاگرس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از حدود 4 ماه گذشته به صورت کامل کار نمی‌کردیم. یکی، دو روز کار می‌کردیم و سه، چهار روز می‌گفتند سر کار نیایید البته در زمان پرداخت دستمزد با وجود اینکه ما استخدام بودیم، حقوقمان را براساس تعداد روزهایی که سر کار بودیم و در واقع به صورت روزمزد حساب کردند.

وی افزود: چند روز گذشته، مسئولان کارخانه گفتند 20 نفر به مدت 6 ماه بیمه بیکاری بگیرند اما بعد سر کار بر‌می‌گردند.

این نیرو بیان کرد: البته به رئیس صنعت و معدن استان هم گفته بودند که معرفی‌نامه به کسی برای رفتن به جای دیگر ندهند، زیرا که رئیس کارخانه گفته من نیروهایم را می‌خواهم. چون خیلی‌ها می‌خواهند جای دیگر بروند و نمی‌خواهند بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: 120 نیرو اخراج شده‌اند و لیست هم برای اداره کار فرستاده شده اما تاکنون کسی اقدامی برای بیمه بیکاری نکرده است.

برای روشن شدن موضوع در ابتدا به سراغ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رفتیم.

کارخانه صبا فولاد زاگرس چهارمحال و بختیاری با مشکل سوددهی مواجه است

عباس جزایری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مسئولان کارخانه صبا فولاد زاگرس معتقد هستند به علت صادرات با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه هستند و چون تولید کاهش و ظرفیت آنها نیز کامل نیست کارخانه با مشکل سوددهی مواجه شده است.

وی با اشاره به گرفتن سهمیه برای کارخانه از تهران برای رفع مشکل مواد اولیه افزود: در ابتدا قرار بر این بوده که تعدادی نیرو تعدیل شوند اما امروز جلسه‌ای در فرمانداری بروجن تشکیل شد که قرار بر این شده که فعلاً تعدیل انجام نشود که پس از آن جلسه‌ای نیز در استانداری با حضور اداره کار و تعاون، نظارت و بازرسی، صنعت و معدن و تأمین اجتماعی برگزار تا مشکل کارخانه بررسی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تا این لحظه نیز هیچ شخصی از کارخانه صبا فولاد زاگرس برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه نکرده است.

جزایری خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای تأمین مواد اولیه کارخانه برای جلوگیری از اخراج کارگران تلاش می‌کند.

پس از آن موضوع از سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری شد.

نداشتن صرفه اقتصادی تولید میلگرد مشکل اصلی کارخانه صبا فولاد زاگرس چهارمحال و بختیاری

سید نعیم امامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: نداشتن صرفه اقتصادی تولید میلگرد با استفاده از مواد اولیه به نرخ‌های جدید مشکل اصلی کارخانه صبافولاد زاگرس چهارمحال وبختیاری است.

وی افزود: پس ازکاهش تعرفه یا عوارض صادرات شمش، صادرات این محصول هم رونق یافته است و با توجه به اینکه شمش ماده اولیه تولید میلگرد است کارخانه‌های فولادی مثل صبا فولاد زاگرس برای تامین مواد اولیه با نرخ جدید دچار مشکل شده‌اند.

وی گفت: کارخانه‌های شمش کشور با رونق گرفتن صادرات شمش، حاضرند مواد اولیه کارخانه‌های داخلی را تا 5 درصد زیر نرخ جهانی تامین کنند اما مدیران بسیاری از واحدهای داخلی معتقدند این قیمت مواد اولیه تولید آنها را مقرون به صرفه نمی‌کند و در صورت افزایش قیمت محصولات فولادی تولید شده از شمش مانند میلگرد بازار داخلی کشش مصرف با نرخ بیشتر را نخواهد داشت.

امامی افزود: نداشتن صرفه اقتصادی برای تولیدکنندگان میلگرد با قیمت فعلی مواد اولیه و مقرون به صرفه نبودن فروش داخلی شمش نسبت به صادرات آن برای واحدهای تولید کننده شمش موضوعی است که برخی کارخانه‌های کشور را با مشکل مواجه کرده است.

 به گفته مسئولان سازمان صنعت،معدن و تجارت هم اکنون در سطح کلان این موضوع در حال تصمیم‌گیری است اما مشکل موجود بازتاب بازار رقابت جهانی است.

رئیس کارخانه صبا فولاد زاگرس در این زمینه پاسخی ارائه نکرد.
برچسب ها: صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز