۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

مرکل به خودرأیی متهم شد

رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان که همواره از سیاست های حزب حاکم این کشور انتقاد کرده است، روز یکشنبه از صدر اعظم آلمان انتقاد و وی را به 'خودرایی' متهم کرد.
کد خبر : ۳۶۹۱۸۸
صراط: مارتین شولتز که در یک گردهمایی انتخاباتی به منظور تلاش برای افزایش محبوبیت حزب سوسیال دموکرات آلمان سخنرانی می کرد، آنگلا مرکل و حزب وی را متهم کرد که به شکلی هدف مد از بحث و گفتگو درباره آینده کشور طفره می روند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از دورتموند، شولتز گفت: همواره روش مرکل این بوده است که از بیان دیدگاههایش خودداری کند و بدین ترتیب مردم را به سیاست بی علاقه کند. درحالی است که حزب سوسیال دموکرات درباره مسائل موضعگیری می کند. حزب سوسیال دموکرات همواره تلاش کرده است به پرسش های مردم پاسخگو باشد و از این راه آنها را به سیاست علاقه مند سازد.

رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان تاکید کرد که بزرگترین آفت خودرایی، قدرت است که متاسفانه مرکل و حزبش از چنین آفتی مستثنی نیستند.

شولتز که تلاش می کند بیشترین آرای انتخابات ماه سپتامبر را از آن حزبش کند، بر برای برقراری عدالت اجتماعی با اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان و تحصیل رایگان همگانی تاکید کرد.

هیات مدیره حزب سوسیال دموکرات آلمان به اتفاق آراء 'مارتین شولتز'، رئیس سابق پارلمان اروپا را به عنوان نامزد اصلی این حزب برای انتخابت پارلمانی آینده و رقیب مرکل برای کسب مقام صدر اعظمی معرفی کردند.

بر اساس یک نظرسنجی ۴۳.۵ درصد از آلمانی‌ها دوست دارند که مارتین شولتز، صدراعظم این کشور شود.

براساس نتایج نظرسنجی منتشر شده در مجله اشپیگل آلمان ۳۷.۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنان خواهان ادامه صدراعظمی آنگلا مرکل از اتحاد دموکرات مسیحی هستند. همچنین در این میان ۱۸.۶ درصد اعلام کرده‌اند که نمی‌دانند کدام یک از کاندیداها را انتخاب کنند.
برچسب ها: صراط