۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

رد پای جدی یقه سفیدها در واردات اجناس قاچاق

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس گزارش های که از مراجع رسمی به دست ما رسیده است شاهد افزایش قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیر رسمی به کشور بوده ایم و این آمار روز به روز در حال افزایش است.
کد خبر : ۳۶۹۳۹۴
صراط: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس گزارش های که از مراجع رسمی به دست ما رسیده است شاهد افزایش قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیر رسمی به کشور بوده ایم و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با راه دانا؛ در خصوص روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اقداماتی که دولت در این زمینه انجام داده است، گفت: بر اساس گزارش های که از مراجع رسمی به دست ما رسیده است شاهد افزایش قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیر رسمی به کشور بوده ایم و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

وی عدم نظارت دقیق بر واردات را یکی از اصلی ترین دلایل قاچاق سازمان یافته به کشور دانست و افزود: متاسفانه امروز زیر سایه بی توجهی برخی از مسئولین اجناس قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می شود؛ گمرکات کشور به صورت صحیح نظارت بر امر واردات ندارند و این امر موجب شده است تا قاچاق از این مبادی وارد کشور شود و تولید داخلی را فلج کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه اظهارداشت: اگر دولت می خواهد واقعا قاچاق را از بین ببرد باید این کار را از خود دولت و گمرکات کشور شروع کند و نظارت دقیقی بر این مبادی داشته باشد؛ امروز شاهد افزایش قاچاق یقه سفید ها هستیم که این امر مستلزم ورود جدی دولت به این موضوع و برخورد جدی با آنان است.

حاجی دلیگانی با اشاره به موثر بودن مناطق آزاد در افزایش امار قاچاق در کشور نیز گفت: یکی دیگر از مبادی رسمی که قاچاق از ان نشات می گیرد مناطق ازاد هستند که به دلیل عدم نظارت دولت بر این مناطق و تبدیل انها به حیاط خلوتی برای قاچاق سازمان یافته ، قاچاق کالا از این طریق این مبادی صورت می پذیرد و مستلزم این است که دولت توجه ویژه ای به این درگاه ها داشته باشد.