۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

ولیعهد سعودی عادل الجبیر را توبیخ کرد

ولیعهد جدید سعودی عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی را به دلیل عملکرد ضعیف در جلب نظر کشورهای اروپایی برای حمایت از موضع عربستان علیه قطر توبیخ کرد.
کد خبر : ۳۶۹۳۹۹
صراط: ولیعهد جدید سعودی عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی را به دلیل عملکرد ضعیف در جلب نظر کشورهای اروپایی برای حمایت از موضع عربستان علیه قطر توبیخ کرد.

به گزارش تسنیم، "مجتهد"، کاربر مشهور شبکه های اجتماعی که به دلیل افشاگری هایش دربارۀ خاندان سعودی شهرت یافته است، در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از "مواضع ابری" کشورهای اروپایی ناراحت است.

وی افزود: ولیعهد سعودی عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی را به این خاطر توبیخ کرده است.

این کاربر که در صفحه توییتری خود حدود یک میلیون و هشتصد هزار مراجعه کننده داد، افزود: بن سلمان از صف آرایی نکردن کشورهای اروپایی در کنار او (علیه قطر) به شدت ناراحت است و الجبیر را توبیخ کرده است زیرا از نظر او قطر از نظر دیپلماتیک توانسته است پیروز شود.

وی همچنین فاش کرد: محمد بن سلمان دستور اجرای کمپینی تبلیغاتی در توییتر را برای آماده کردن افکار عمومی برای روابط علنی با اسرائیل داده است.

امارات، عربستان، مصر، بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی کشور قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کرده اند.

این کشورها فهرستی از شروط خود را برای از سرگیری روابط به قطر داده اند که قطر نیز این شروط را "غیر واقع‌بینانه" دانسته و اعلام کرده است که به این فهرست رسما پاسخ خواهد داد.