۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

ساخت اولین شهر جنگلی با ۴۰هزار درخت در چین

تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از معاهده آب و هوایی پاریس، نگرانی هایی برای آینده کره زمین درپی داشت، اما اوضاع همیشه هم اینقدر بد باقی نمی‌ماند. این روزها خبرهای خوشایند بیشتری از مسیر چین عبور می‌کند و به دنیا مخابره می‌شود.
کد خبر : ۳۶۹۴۰۷
صراط: تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از معاهده آب و هوایی پاریس، نگرانی هایی برای آینده کره زمین درپی داشت، اما اوضاع همیشه هم اینقدر بد باقی نمی‌ماند. این روزها خبرهای خوشایند بیشتری از مسیر چین عبور می‌کند و به دنیا مخابره می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از معاهده آب و هوایی پاریس، موضوعی بود که چه بسا باعث شد افکار منفی درباره آینده کره زمین در اذهان شکل بگیرد. خب این یک اتفاق طبیعی بود. ترک برداشتن یخ‌های عظیم قطب جنوب و تلاش‌ها برای جلوگیری از گرم شدن 2 درجه‌ای کره زمین همگی رویای دست نیافتنی به نظر می‌رسید و چه بسا منابع غذایی کره زمین را به مخاطره می‌انداخت. با این اوصاف غیر عادی نیست اگر که همه چیز بسیار ترسناک به نظر بیاید. اما اوضاع همیشه هم اینقدر بد باقی نمی‌ماند.

خبر‌های خوب در راه است

با این حال خوشبختانه هنوز هم می‌توان در این باره خبرهای خوبی شنید و افق‌های روشنی را برای آینده کره زمین ترسیم کرد. خیلی از این خبرها اینروزها از کشور چین می‌آیند.

در واقع این کشور می‌تواند نقشی پیشرو درباره شعار "زندگی سبز" داشته باشد. بخصوص وقتی که دولت این کشور موضوع ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان را مطرح می‌کند.

این روزها اما خبرهای خوشایند بیشتری از مسیر چین عبور می‌کند و به دنیا مخابره می‌شود. چینی‌ها برای جلوگیری از تولید گازهای سمی، درصدد ساخت بزرگترین شهر جنگلی جهان برآمده‌اند.

بزرگترین شهر جنگلی جهان در چین ساخته می‌شود

این شهر که توسط استفانو بوئری طراحی شده در لیوجو واقع در استان گوانگ‌جو قرار دارد. استفانو بوئری ایتالیایی از طراحان سرشناسی است که پروژه دو آسمانخراش جنگلی عمودی او در سراسر دنیا شناخته شده است. این دو اولین جنگل‌های عمودی در آسیا در شهر نانجینگ چین واقع شده‌اند.

اما بزرگترین شهر جنگلی جهان می‌تواند جمعیت 30 هزار نفری را در خود پذیرا باشد. قابلیت مبارزه با آلودگی هوا به کمک این شهر بسیار جالب توجه هستند. گیاهان و درختان این شهر سالانه 10 هزار تن CO2 و 57 تن آلاینده را جذب می‌کنند. این در حالیست که شهر فوق هر سال چیزی معادل 900 تن اکسیژن تولید می‌کند. که خب همه این اتفاقات خوشایند را باید مدیون بافت جنگلی طراحی شده که متراکم از گیاه و درخت است دانست.

همه این ویژگی‌های قابل توجه اما بابت وجود تقریبی یک میلیون گیاه از 100 گونه مختلف است و همچنین کاشت 40 هزار درخت در هر سطح قابل تصوری از این شهر.

شهر جدید جنگلی لیوجو از طریق مجموعه خدمات راه‌آهن سریع و سیر و خودروهای الکتریکی به شهر فعلی موجود لیوجو متصل خواهد شد.

این شهر جنگلی همچنین چندین مدرسه و دو بیمارستان را در خود جای خواهد داد.

در وب سایت طراح ایتالیایی این شهر، استفانو بوئری نوشته شده: "رشد و تکثیر گیاهان نه تنها در پارک‌ها و باغ‌ها یا در حاشیه خیابان‌ها بلکه در نمای ساختمان‌ها اجازه می‌دهد تا شهر به لحاظ انرژی غنی شده و متکی بر خود باشد ضمن اینکه کیفیت هوا را ارتقا خواهد داد (با جذب CO2 و 57 تن گرد و غبار در سال) برای کاهش دمای هوا نیز مفید خواهد بود. موانع انتقال صدا را خلق می‌کند و تنوع زیستی را برای حشرات، پرندگان و حیوانات کوچک ساکن این منطقه بهبود می‌بخشد"
برچسب ها: ترامپ جنگل چین صراط