۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

موضع‌گیری نفر دوم کشور علیه ارکان نظام چه معنایی دارد؟

کد خبر : ۳۶۹۴۶۵
صراط: عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به خدمات عظیم نیروهای سپاه پاسداران برای کشور به ویژه در بخش سازندگی گفت: زیر سؤال بردن عملکرد سپاه و دوقطبی کردن نظام از سوی برخی افراد جای تعجب دارد.

محمدرضا مرندی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نخستین نهادهای انقلابی پس از انقلاب بوده است، گفت: در زمان غائله‌های ابتدای انقلاب و پیش از جنگ تحمیلی از جمله غائله کردستان، سپاه پاسداران عملکرد بسیار قدرتمندانه‌ای داشت و امام خمینی در همان زمان فرمودند اگر سپاه پاسداران نبود، کشور نبود.

وی با اشاره به خدمات سپاه پاسداران برای کشور گفت: پس از جنگ تحمیلی، این مسئله مطرح شد که قدرت عظیم و روحیه جهادی نیروی انسانی سپاه در چه بخشی مورد استفاده قرار گیرد که این نیروی انسانی را وارد فعالیت‌های اقتصادی کردند، البته این فعالیت‌های اقتصادی به معنای انتفاعی نبود بلکه کارهای عظیمی در بخش تاسیسات نفتی، پتروشیمی و ساخت و ساز صورت گرفت به طوریکه پروژه 2 طبقه کردن اتوبان صدر در مدت 2 سال و نیم و در حالی که رفت و آمد خودروها صورت می‌گرفت از سوی نیروهای سپاه پاسداران انجام شد.

مرندی ادامه داد: متأسفانه رئیس جمهور زمانی که در جمع نیروهای انقلابی قرار دارد انقلابی صحبت می‌کند و در جای دیگری علیه سپاه موضع می‌گیرد و هدفش از این کار مشخص نیست، آیا می‌خواهند اقدامات رئیس جمهور سال 59 را تکرار کنند و به دنبال اختلاف افکنی و بحران‌آفرینی هستند؟ چند ماه پیش رئیس جمهور از سپاه تجلیل و اعلام کرد که ما نیازمند سپاه در حوزه آبادانی و فعالیت‌های صنعتی هستیم ولی الان در شرایطی که سپاه موشک‌هایی را به سمت داعش پرتاب کرده است، رئیس جمهور علیه سپاه صحبت می‌کند، این مسئله واقعاً با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی موضع‌گیری نفر دوم کشور علیه ارکان نظام را باعث تأسف خواند و گفت: در حالیکه کشور نیازمند وحدت است واقعاً جای تأسف دارد که نفر دوم کشور علیه ارکان نظام صحبت می‌کند، این صحبت‌ها واقعاً غیرمنصفانه و غیرواقعی است، صحبت‌های عوام فریبانه و غیر دلسوزانه‌ای از سوی رئیس جمهور ارائه شده که این مسئله جای تأسف دارد و فکر می‌کنم رئیس جمهور در خلال این صحبت‌ها می‌خواهد از نظام برای اقدامات آتی در مسیر برجام‌های بعدی امتیاز بگیرد.

وی گفت: اینکه فردی نفر دوم یک نظام باشد و علیه ارکان همان نظام صحبت کند چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟

مرندی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی که جریان انقلابی در برابر جریان واداده غیرانقلابی دارد برخوردهای انفعالی است، با نیروهای انقلابی برخورد جدی می‌کنند و شبکه‌های مجازی نیروهای انقلابی را قطع کرده‌اند و جریان انقلابی باید در برابر این برخوردها بایستد زیرا اگر کوتاه بیاییم این مسائل را ادامه می‌دهند. بنابراین نباید به اسم مصلحت اندیشی کوتاه بیاییم و اجازه دهیم که هرکاری می‌خواهند علیه نیروهای انقلابی انجام دهند.
برچسب ها: صراط روحانی سپاه