۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

روایت وزیر بهداشت از خانه شهید بهشتی در بالا شهر

وزیر بهداشت در یادداشتی نوشت: متأسفانه امروز هم با سطحی‌نگری و سم‌پاشی برای تخریب شخصیت یاران انقلاب مواجه هستیم؛ مشکلی که راه برون رفت از آن، تمسک به اسلام ناب و عبرت گرفتن از مرام بزرگان و پیشقراولان انقلاب است.
کد خبر : ۳۶۹۴۷۲
صراط: حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در یادداشتی نوشت:

«هفتم تیر ماه یادآور شهدای گران‌قدر سال 1360 است که تیر کین جهل و نفاق و برداشت‌های سطحی از دین و سیاست، انقلاب و کشور و ملت را از وجود ارزشمندشان محروم کرد.

یکی از افرادی که منافقین برای ترور شخصیت او بسیار تلاش کردند، شهید گرانقدر آیت الله بهشتی بود و به شیوه همیشگی پیروان نفاق، برای رسیدن به این هدف از هیچ تهمت و دروغی دریغ نداشتند؛ از جمله این‌که ایشان را طرفدار اشرافی‌گری و سرمایه‌داری معرفی می‌کردند.

دکتر جواد اژه‌ای داماد شهید بهشتی می‌گفت "تبلیغات سنگین منافقین حتی روی اطرافیان هم بی‌تاثیر نبود.

یادم هست آن‌روزها بنابه تجویز دندان‌پزشک، دکتر بهشتی باید دونوبت در روز و هر بار پانزده دقیقه مسواک می‌زد؛ این بهترین فرصت بود که بتوانیم حرف‌های‌مان را به ایشان بگوییم.

روزی از این موقعیت استفاده کردم و به آن بزرگوار گفتم: می‌دانم برای شما تفاوتی میان این منطقه و آن محله شهر نیست؛ پس بیایید این خانه را ـ که در شمال شهر بود ـ بفروشید و در همسایگی آیت‌الله طالقانی یا خیابان ایران منزلی بخرید تا این هیاهو بخوابد.

مسواک زدنش که تمام شد، روبه‌من گفت: آقا جواد، به‌نظرت این مسواک، چقدر ارزش دارد.

گفتم: مسواک مصرف شده که ارزشی ندارد.

گفت: ارزش این دنیا برای من به اندازه همین مسواک است؛ آیا چنین متاعی ارزش آن را دارد که به خاطرش مردم را فریب دهم؟

و ادامه داد، یادت باشد مردم باید ما را همان‌طور ببینند که هستیم؛ نه آن‌طور که آنها می‌پسندند.

متأسفانه امروز هم با سطحی‌نگری و سم‌پاشی برای تخریب شخصیت یاران انقلاب مواجه هستیم؛ مشکلی که راه برون رفت از آن، تمسک به اسلام ناب و عبرت گرفتن از مرام بزرگان و پیشقراولان انقلاب است.

پس از خداوند بخواهیم کمک‌مان کند، نفس خود را از دورویی و نفاق درونی پاک گردانیم و آن‌گونه باشیم که هستیم؛ شیوه‌ای که رمز بهشتی شدن و بهشتی ماندن بوده و خواهد بود.»
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۶
۱۲
۰
الانم خیلی از حکومتی ها در محله های خوب تهران زندگی میکنن, کدام مسئول در پاسگاه نعمت آباد یا سه راه سرگردون زندگی میکنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۶
۱۰
۰
صراط ای کاش این کامنت را در سر تیتر خود می زدید بعد من این یادداشت را می گذاشتم،حرف جناب وقای وزیر بسیار دلنشین و زیباست و تمام واقعیت است،گرچه بنده هرگز با ایشان هم عقیده نیستم ولی باید حرف درست را گفت،جناب اقای وزیر حرف مردم را انگونه بگو که می زنند،حرف مردم ما این نیست که چرا مسیولان کشور وضع مالی خوبی دارند حرفشان این است که چگونه به ان رسیده اند،حرف مردم ما این نیست که یک مسیول سی و اندی سال است که زحمت می کشد و جراح زبردستی است خوب مزد زحماتش ثروت خوب، خانه خوب،ماشین خوبی است ما با این مشکل نداریم ، ما با این مشکل داریم یک حقوق دان که خانواده اش هم چیزی نداشته ، چگونه در این کاخ های ولنجک،شهرک غرب و نیاوران خانه خریداری کرده است،او که همیشه کارمند دولت بوده،حرف این است که یک وزیری که سی سال است در راس کار است چگونه این همه شرکت دارد و ثروت تازه همه اش را به نام فرزندان کرده،حرف این است که ایا از رانت و سواستفاده های مالی از موقهیت شغلی نبوده،اگر شهید بهشتی هم اینگونه بوده او هم مشکل داشته،در مظلومیت او هیچگونه شبه ای نیست،ولی در کار مسیولان فعلی خیلی حرف است،خیلی،حتی ذره ای برایتان مستمندان مهم نیستند،ذره ای،نه ساده هستید،نه بی الایش،فقط دارید سو استفاده از قدرت می کنید،این چیزی است که ملت از شماها اموخته است،پس خواهشن جملاتتان را به گونه ای نگویید که انگار باز مردم گناه کار هستند و حالا شماها مظلوم.ح . ر.ق