۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
رستم قاسمی:

ملاحظات رهبری برای قراردادهای نفتی لحاظ نشده است

وزیر سابق نفت گفت: ملاحظات رهبر انقلاب درباره پیش‌نویس قراردادهای نفتی تاکنون لحاظ نشده است و امیدواریم قبل از اینکه دولت از این قراردادها استفاده کند، همه ملاحظات رهبر انقلاب را در زمینه قراردادها لحاظ کند.
کد خبر : ۳۶۹۶۸۳
صراط: وزیر سابق نفت گفت: ملاحظات رهبر انقلاب درباره پیش‌نویس قراردادهای نفتی تاکنون لحاظ نشده است و امیدواریم قبل از اینکه دولت از این قراردادها استفاده کند، همه ملاحظات رهبر انقلاب را در زمینه قراردادها لحاظ کند.

رستم قاسمی، وزیر سابق نفت در گفت و گو با راه دانا؛ در خصوص تصویب تحریم های جدید سنا علیه ایران و تناقض آن با برجام اظهار داشت: بسیار روشن است که تحریم های جدید از سوی آمریکا مغایرت اساسی با روح و جسم برجام دارد و تمام مسئولان و کارشناسان هسته ای کشور در این خصوص نظر ثابتی دارند که در صورت اجرایی شدن این تحریم ‌ها برجام نقض می شود.

وی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات متقابل از سوی ایران در قبال این بدعهدی های آمریکا تصریح کرد: درون سازی اقتصاد و پیاده کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور تنها راه مقابله با تحریم ها از ابتدا تا کنون بوده است و اکنون نیز سیاست کشور باید به همین سمت برود.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه تصمیماتی که دولت درباره برجام می گیرد علنی و رسانه‌ای نیست خاطر نشان کرد: به عنوان کسی که سال ها در شرایط تحریم مسئولیت داشته و اقدام به فروش نفت می کردم می‌توانم بگویم که تنها راه مقابله با تحریم ها تکیه بر داخل و پیگیری اقتصاد مقاومتی در کشور است.

قاسمی در خصوص قراردادهای نفتی اخیر و الگوی آنها نیز بیان داشت: بارها نظرات خود را درباره این قرارداده ها اعلام کرده ام؛ بعد از اینکه رهبر انقلاب ملاحظاتی را در خصوص این قراردادها اعلام کردند و 15 شرط رهبری درباره این قرارداد ها منتشر شد انتظار می رفت این قرارداد ها اصلاح شود.

وی در ادامه افزود: ملاحظات رهبر انقلاب درباره پیش نویس قراردادهای نفتی تاکنون لحاظ نشده است و امیدواریم قبل از اینکه دولت از این قراردادها استفاده کند، همه ملاحظات رهبر انقلاب را در زمینه قراردادها لحاظ کند.