۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
در روستای قرآن آباد فارس

خانواده آمریکایی پس از یک سال حضور در ایران حافظ قرآن شدند +عکس

کد خبر : ۳۷۲۰۹۲
صراط: خانواده آمریکایی پس از یکسال حضور در ایران در روستای قرآن آباد فارس، حافظ قرآن کریم شدند.

خانواده آمریکایی پس از یک سال حضور در ایران حافظ قرآن شدند +عکس
به گزارش مهر، خانواده آمریکایی «شیخ» در آمریکا به قصد حفظ قرآن راهی ایران می شوند و در روستای قرآن آباد یا محمد آباد از توابع شهرستان استهبان با تمام سختی ها  به مدت یک سال به قصد حفظ قرآن زندگی می کنند و حافظ قرآن می شوند  و در حال حاضر همه خانواده یعنی مادر و سه فرزند خانواده ی شیخ از حافظان قرآن هستند.

حلیمه شیخ مادر خانواده با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه فارس، گفت: من و بچه ها به خاطر علاقه ای که به قرآن داشتیم برای حفظ آن به ایران آمدیم.

وی ادامه داد: من تا هفده سالگی در ایران بزرگ شدم بعد ازدواج کردم و به آمریکا رفتم و الان هجده ساله که در آمریکا زندگی می کنم فرزندانم حوریه فاطمه شیخ ۱۵ ساله، سکینه فاطمه شیخ ۱۰ ساله و کمیل هم ۱۴ ساله هست.

 این مادر حافظ قرآن کریم ادامه داد: در آمریکا به اسم فاطمه بسیار احترام می گذراند حتی کسانی که مسلمان نیستند به نام فاطمه بسیار احترام می گذراند چون می دانند که اسم دختر حضرت محمد (ص) هست و به این دلیل بسیار به این اسم احترام می گذراند.

شیخ افزود: ما در آمریکا حق کنترل فرزندانمان را نداریم آنجا آزادی زیاد هست و پر از موارد منفی برای همین بچه ها خودشان باید انتخاب کنند و خوبی را از بدی تشخیص دهند یکی از دلایلی که فرزندانم را به ایران و روستای محمد آباد استهبان آوردم تا در این روستا حافظ قرآن شوند همین بود .

حلیمه شیخ مادر خانواده تصریح کرد: وقتی که قرآن را حفظ می کنیم ، قرآن در قلب مان هست و بدون شک اگر پاکی قلبِ مان را با حفظ قرآن حفظ کنیم در زندگی هم راه راست را ادامه می دهیم.

در ادامه کمیل پسر خانواده شیخ نیز گفت: حفظ قرآن برایم تصمیم خیلی بزرگی بود و در زندگی من بسیار تأثیر می گذاشت، قرآن کامل ترین کتابیست که می شناسم و قرآن راه زندگی را به ما نشان می دهد،من از قرآن احترام به پدر و مادر را بهتر یاد گرفتم ، کمک به دیگران و صبر کردن را یاد گرفتم.

فاطمه حوریه دختر بزرگ خانواده شیخ نیز ادامه داد: امروز وظیفه خودم می دانم که به تمام بچه های همسن و سالم بگویم قرآن چقدر خوب است اگر افراد دیگر را حتی در کشور آمریکا که ممکن هست برای تبلیغات منفی دید خوبی نسبت به اسلام نداشته باشند با قرآن آشنا کنیم ، اخلاقشان بهتر می شود.

حلیمه شیخ مادر خانواده ادامه داد: در آمریکا با مسلمانان خیلی خوب هستند ولی با ایجاد گروه داعش دیدشان نسبت به اسلام خیلی عوض شده ولی من در اماکن عمومی مثل دانشگاه که می روم وقتی با من آشنا می شوند می گویند با آشنایی با شما دیدِمان نسبت به اسلام بسیار عوض شده خودشان می خواهند که برایشان قرآن بخوانم در مورد دینمان می پرسند و اتفاقا نسبت به اسلام بسیار اشتیاق دارند و به نظرم اگر یک مُبلغ خوبی از اسلام در آمریکا باشد بسیار خوب خواهد توانست دین اسلام را در این کشور تبلیغ کند .

وی ادامه داد: من در آمریکا هر جا که صدای اذان بلند شود نماز می خوانم در آمریکا هم وقتی موقع نماز می شود مسلمانان سریع نماز می خوانند بعضی هستند وقتی در کشوری مثل آمریکا می روند همه چیزشان عوض می شود حتی دینشان را فراموش می کنند ،بعضی هم با رفتن به کشورهای خارج تازه بیشتر به اهمیت و بزرگی دینشان پی می برند و قدرش را بیشتر می دانند.

این مادر حافظ قران تصریح کرد: یاد گرفتم که نماز اول وقت را بجا بیاورم چون خداوند همان لحظه ی اذان بندگانش را صدا می زند و باید سریع به خدا لبیک گفت می توان نماز را دیرتر هم خواند اما لذت و دلنشینی آن همان لحظه ای خواهد بود که خداوند انسان را صدا می زند.

شیخ افزود: اگر حمایت های زیاد همسرم نبود ما نمی توانستیم  در این یک سال در ایران بمانیم و حافظ قرآن شویم .

خانم حلیمه شیخ مادر خانواده حافظ قران یادآور شد: در آمریکا رابطه بین شیعه و سنی بسیار دوستانه است مسلمانان آنجا به این باور رسیدند که تمام مسلمانان یکی هستند چه سنی و چه شیعه ، باید همه مسلمانان متحد باشند تا  بهتر در برابر دشمنان اسلام بایستند اگر سنی و شیعه با هم متحد نباشند هر دو گروه ضعیف می شوند و دشمن راحت تر می تواند به اسلام ضربه بزند.