۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
رئیس قوه قضائیه در یادواره آیت‌الله صالحی‌مازندرانی:

باید دست به دامان ائمه شویم تا گرفتاری‌های جامعه رفع شود

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه "ولایت" یک حقیقت عظیم الهی است، گفت: "خودباوری"، "استقلال" و "عزت" ‌توسط ولی‌فقیه در جامعه ایجاد می‌شود‌.
کد خبر : ۳۷۲۶۵۳
صراط: ‌رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه "ولایت" یک حقیقت عظیم الهی است، گفت: "خودباوری"، "استقلال" و "عزت" ‌توسط ولی‌فقیه در جامعه ایجاد می‌شود‌.

به گزارش تسنیم از ساری،‌ آیت‌الله‌ صادق آملی‌لاریجانی ظهر امروز در مراسم شانزدهمین سالگرد آیت‌الله صالحی‌مازندرانی و شهدای روحانیت شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که کثرت معنویات و تولیدات آنها کم‌رنگ شده است، اظهار داشت: ائمه‌اطهار(ع) قرآن را برای ما تفسیر می‌کنند تا بتوانیم در زندگانی خود سعادتمند باشیم.

وی افزود: دار آخرت دنیای زنده و حی است و امروز این پیام‌های اسلامی که در کشورهای غربی شنیده می‌شود برای ترویج تعالیم اهل‌بیت(ع) با نگاه حقیقت انسانی موثر و اثرگذار خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه کلمات ائمه‌اطهار بسیار مؤثر و کارساز در زندگانی بشری است، گفت: انسان دارای روحی است که پایگاهی در عالم آخرت دارد و دنیایی از معارف و احکام الهی باید در انسان مؤمن تقویت شود.

آملی‌لاریجانی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: دریایی از معارف در کلام آن امام همام وجود داشته که اگر در زندگانی خود به کار بندیم به سعادت و رستگاری خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ولایت یک حقیقت عظیم الهی بوده و دارای جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی و دینی است، گفت: خودباوری، استقلال و عزتی که اصل آن برای خدا بوده توسط ولی‌فقیه در جامعه دینی برای انسان مؤمن ایجاد می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه هویت‌بخشی از ویژگی‌های بارز انسان مؤمن و اهل‌حق است، افزود: محب اهل‌بیت شروعی برای اثبات حق و جلب محبت الهی است و کسی که محبوب خدا باشد دیگر حدی بر آن نمی‌توان قرار داد.

آملی‌لاریجانی تأکید کرد: محبت اهل‌بیت کیمیایی برای بشر است و انسان ایمانی اگر بخواهد از محبت خداوند بهره‌مند شود باید محبت اهل‌بیت را در سینه خود بپروراند.

وی با بیان اینکه امامان معصوم مظاهری از جلال الهی هستند، یادآور شد: این با محبت اهل‌بیت پیوند خورده و از نسلی به نسل دیگر حشر و نشر داده شده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حب اهل‌بیت با حب خداوند پیوند خورده است، گفت: حب به اهل‌بیت گناهان را از انسان دور می‌کند و بهترین عبادت محبت اهل‌بیت است.

آملی‌لاریجانی افزود: لازمه محبت خدا این است که انسان اهل‌بیت را دوست داشته باشد تا از حب الهی بهره‌مند شود.

وی گفت: باید دست به دامان ائمه‌اطهار و امامان معصوم شویم و از مظهر آنان بخواهیم تا گرفتاری‌های جامعه را رفع کند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله علی معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر در سخنانی ضمن خیرمقدم به رئیس قوه قضائیه از مشکلات جنگل‌نشینان شمال کشور به رئیس قوه قضائیه گزارش داد و گفت: متأسفانه بسیاری از جنگل‌نشینان که دارای زمین‌هایی برای کشت و زندگانی خود هستند متأسفانه هنوز تعیین و تکلیف نشده و این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی به بهانه معافیت از بهره‌‌برداری غار استهبدخورشید پیشنهاد بهره‌برداری را بدون پرداخت غرامت دارد بنابراین نقش دستگاه قضایی برای تحقق عدالت امری ضروری است.

وی با تأکید بر اتحاد بین قوای 3 گانه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:‌باید هر سه قوه اجرایی، مقننه و قضایی مکمل هم در سایه منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اصل ولایت‌ فقیه و ترویج آن در جامعه ایمانی تلاش کنند.

رئیس قوه قضائیه پس از این مراسم عازم تهران شد.
برچسب ها: صراط قوه قضاییه
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز