۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
زنگنه پاسخمان را ندهد مقابل وزارت نفت می‌خوابم

دروازه‌بان پرسپولیس وزیر نفت را تهدید کرد

دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به خاطر مشکلات مالی که وجود دارد شب گذشته با وجود اینکه قهرمان سوپرجام شدیم اما همه بازیکنان ناراحت بودند.
کد خبر : ۳۷۲۸۴۱
صراط: دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به خاطر مشکلات مالی که وجود دارد شب گذشته با وجود اینکه قهرمان سوپرجام شدیم اما همه بازیکنان ناراحت بودند.

علیرضا بیرانوند در گفت‌وگو با فارس، درباره قهرمانی تیم پرسپولیس در سوپرجام،‌گرفتن طلبش از باشگاه نفت تهران و مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس صحبت‌هایی را بیان کرد که در زیر می‌خوانید.

قرار بود امروز طلبکاران باشگاه نفت تهران مقابل وزارت نفت تجمع کنند تا بلکه بتوانند به طلب‌هایشان برسند.

قرار بود امروز این کار را انجام دهیم اما به دلیل اینکه برانکو در ساعت 12 ظهر امروز برای ما تمرین گذاشته به همین دلیل برنامه امروز را به فردا موکول کردیم. بالاخره باید یک نفر در وزارت نفت جواب ما را بدهد. زنگنه، وزیر نفت باید به ما وقت بدهد و حرف‌های ما را بشنود و من از این طریق می‌گویم اگر فردا در وزارت نفت کسی حرف ما را نشنید و وزیر نفت به ما وقت ملاقات نداد اتفاق بدی جلوی این وزارتخانه خواهد افتاد. باید یک نفر جواب ما را بدهد. اگر پاسخی به ما ندهند خود من جلوی این وزارتخانه می‌خوابم و بلند نمی‌شوم تا پاسخ ما را بدهند. من یک میلیارد و خرده‌ای از باشگاه نفت طلب دارم و 2 سال برای این تیم بدون پول بازی کردم. اگر تیم نفت در آسیا صاحب برند و وجهه‌ای شده از طریق زحمات امثالی مثل من، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، علیرضا عزتی، وحید حمدی‌نژاد و... بوده است و بی‌خود و بی‌جهت این تیم در آسیا صاحب برند نشده است. با این همه می‌بینید که آقایان خیلی راحت پول ما را می‌خورند و کسی هم پاسخگوی ما نیست اما دیگر اجازه چنین کاری نمی‌دهیم. زنگنه وزیر نفت هر کار، برنامه و یا جلسه‌ای که دارد باید آن را لغو کند و به حرف ما گوش کند. باید یک نفر مشکلات ما را حل کند. ما پول اضافه نمی‌خواهیم. پول زحماتی که در این باشگاه کشیده‌ایم را طلب کرده‌ایم.

شب گذشته در طی 2 ماه دومین جام قهرمانی را برای پرسپولیس کسب کردید. در خصوص این قهرمانی هم صحبت کن.

واقعا خوشحالم و اینکه زحمات ما به بار نشست و هواداران مان خوشحال هستند. قهرمانی شب گذشته خیلی به ما چسبید چرا که ما سال سختی سپری کردیم و تمرینات زیادی انجام دادیم و با رسیدن به این قهرمانی‌ها حاصل زحمات‌مان را می‌بینیم. امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم پیروزی‌های دیگری هم به دست بیاوریم. خوشحالی بیشتر ما به خاطر این است که هواداران‌مان شاد هستند و این از هر چیزی برای ما مهتر است.

شب گذشته برخی از بازیکنان پرسپولیس نسبت به مشکلات مالی این باشگاه معترض بوده و مصاحبه‌های انجام دادند. نظر تو در خصوص این مشکلات مالی و پول‌هایی که از باشگاه طلب داری، چیست؟

همانطور که گفتم ما از خوشحالی مردم خوشحالیم اما دوست دارم که مردم همه چیز را بدانند و متوجه شوند که ما چقدر مشکلات داریم البته مدیریت باشگاه زحمت‌های خود را می‌کشد اما در این بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید به ما کمک کند. ما اگر اعتراض نمی‌کنیم به این دلیل است که زحمت می‌کشیم. ما از خانواده‌هایمان دور هستیم و به جای اینکه کنار خانواده باشیم در تمرینات و اردوها قرار داریم اما برای شادی دل مردم این سختی‌ها را تحمل می‌کنیم. به هرحال این حق ماست که انتظار داشته باشیم به ما رسیدگی کنند. ما با باشگاه پرسپولیس قرارداد داریم و اگر حرفی می‌زنم که دروغ است آقایان طاهری یا ترکاشوند بیایند مصاحبه کنند و بگویند که من دروغ می‌گویم. در قراردادهای ما با باشگاه پرسپولیس به دلیل برخی مسائل قرارداد بالای 950 میلیون تومان نداشتیم و این در حالی بود که خیلی از بازیکنان ما پیشنهادهای 2 میلیاردی و حتی بیشتر داشتند. ما به خاطر اینکه پرسپولیس را دوست داریم با این مبلغ قرارداد 950 میلیونی قرارداد بستیم اما باشگاه آپشن‌هایی در قرارداد ما قرار داد.

آپشن‌ها شامل چه مواردی است؟

آپشن‌هایی مثل قهرمانی در لیگ، کسب سهمیه آسیایی، بازی کردن در 70 درصد بازی‌ها، صعود از گروه‌مان در آسیا و رفتن به جمع 8 تیم برتر آسیا بود که خوشبختانه به دلیل عملکرد خوب بچه‌ها همه این موارد را به دست آوردیم. این آپشن‌ها هر کدام 10 درصد مبلغ قرارداد ما بود و چیزی در حدود 6 آپشن را کسب کردیم. هر آپشن حدود 95 میلون تومان است که با یک حساب ساده مبلغ این آپشن‌ها حدود 600 میلیون می‌شد. از آن طرف برای بازیکنان 20 درصد و برای من 30 درصد از مبلغ قرارداد فصل گذشته هنوز باقی مانده است و طاهری و ترکاشوند به خوبی این مسائل را می‌دانند. ما 11 بازیکن بودیم که طبق قرارداد باید آپشن می‌گرفتیم.تازه این مسائل را شما کنار بگذارید. ما باید همین ابتدای فصل امسال هم 30 درصد از مبلغ قراردادمان را می‌گرفتیم. کاری به پول امسال نداریم هر چند که شب گذشته سوپرجام را برگزار کردیم و فصل جدید لیگ برتر هم در حال آغاز شدن است. ما در حال حاضر به فکر قرارداد امسال‌مان نیستیم و همه تلاش‌مان این است که بتوانیم طلب فصل گذشته را زنده کنیم.

حالا در این شرایط قصد دارید چه کاری انجام دهید؟

نمی‌دانم اما امیدوارم مسئولانی که در این زمینه فعال هستند به فکر ما باشند. ما به دنبال پول و حق و حقوق‌ خودمان هستیم. طبق قانون در ابتدای فصل امسال باید 30 درصد از مبلغ قراردادمان را بدهند همانطور که خیلی از باشگاه‌ها این کار را انجام داده‌اند. اگر از جایی قرار است به ما پول بدهند اصلا خوب نیست برخی رسانه‌ها بنویسند که ما پول گرفتیم یا عید بازیکنان پرسپولیس شده است. ما به دنبال همه پول‌مان هستیم نه اینکه 10-20 درصد به ما بدهند. اگر به حساب بازیکنان 20 درصد پول ریختند خواهشا رسانه‌ها ننویسند که ما پولدار شدیم چرا که این تازه بخش کمی از قراردادهای سال گذشته ماست.

شب گذشته سیدجلال حسینی مصاحبه‌ای انجام داد و مسائل پزشکی حاکم بر باشگاه،‌ گلایه کرد. نظر خودت در این خصوص چیست؟

سیدجلال حق دارد. البته ما پزشکان خوبی داریم اما دستگاه‌های پزشکی ندارند. پزشکان ما زحمات زیادی می‌کشند اما امکانات مناسب نیست و امکانات کادر پزشکی ما به اندازه تیمی که همه از آن انتظار دارند که قهرمان باشد، نیست. انتظار مردم بالاست و ما به دنبال قهرمانی آسیا هستیم اما نباید شرایط اینگونه باشد.

از طرف دیگر الاهلی عربستان حریف شما در مرحله یک چهارم نهایی لیگ آسیا هر روز بازیکنان خوب و گرانقیمتی جذب می‌کند و این در حالی است که پرسپولیس دچار مشکلات مالی است.

شما همین الاهلی را ببینید که چقدر بازیکنان گرانقیمت می‌گیرد که پول هر یک بازیکن آن به اندازه کل بودجه باشگاه پرسپولیس است. باور کنید هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم و می‌بینیم که الاهلی بازیکن جدیدی گرفته، اذیت می‌شویم. چند روز پیش به شوخی و با خنده به بچه‌های تیم می‌گفتم که برویم با بازیکنان الاهلی یک جوری صحبت کنیم که با هم کنار بیاییم و با هم بازی نکنیم! آنها بازیکنان بسیار خوبی جذب کردند و هر روز یک یار جدید می‌گیرند. به هر حال می‌دانند که پرسپولیس رقیب قلدر و خوبی است و بازی برای آنها با ما بسیار سخت خواهد بود. مطمئنا ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا با کسب پیروزی‌های مداوم هواداران‌مان را خوشحال کنیم اما تیمی که قهرمانی می‌خواهد باید به آن رسیدگی شود.

این موضوع به گوش می‌رسد که بازیکنان پرسپولیس هنوز پاداش قهرمانی‌شان را نگرفته‌اند. آیا این موضوع صحبت دارد؟

چه بگویم؟! ما هنوز پاداش قهرمانی لیگ برتر را نگرفته‌ایم و این عجیب است. به جمع 8 تیم برتر آسیا صعود کردیم و پاداش آن را هم نگرفته‌ایم. مگر می‌شود تیمی قهرمان بشود و به جمع 8 تیم برتر آسیا برود اما یک ریال پاداش نگیرد؟ ما قهرمان سوپرجام هم شده‌ایم اما دریغ از یک پاداش و یا حتی صحبتی درباره آنها. ببینید 3 میلیون تومان پولی برای باشگاه نیست اما این پول به بازیکنان جوان و کادر پزشکی و تدارکات ما انگیزه زیادی می‌دهد. باید کاری کنند که دعای آنها پشت تیم باشد. باور کنید بارها دیده‌ام که تیم پشتیبانی پرسپولیس شامل تدارکات و بقیه این عزیزان که زحمت می‌کشند، همیشه دعا می‌کنند که ما برنده بشویم تا آنها هم پاداش بگیرند. به نظر من هر کاری از دست باشگاه برمی‌آید باید انجام دهد. مدیریت باشگاه خوب است و ما با وجود اینکه اسپانسر داریم انتظار داریم که مشکلات مالی بچه‌ها حل شود. شما شب گذشته دیدید که ما قهرمان شدیم اما همه بازیکنان ناراحت بودند. قبل از بازی با یکدیگر صحبت کردیم که مشکلات را فراموش کرده و با همه توان به میدان برویم تا دل هواداران شاد شود و به خاطر آنها برنده شدیم اما بعد از بازی همه ناراحت شدیم چون مشکلات زیادی داریم.