۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

ولایتی: فرهاد رهبر استاد است/ تعدیل فله‌ای هنر نیست

کد خبر : ۳۷۲۸۷۹
صراط: رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: فرهاد رهبر در حوزه اقتصاد استاد است. برخی دوستان در وزارت علوم به این مسأله توجه نکردند که تعدیل کردن فله‌ای هنر نیست.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد، در سالن شهید مطهری این دانشگاه، گفت: نوریان راضی نبود که حتی سه ماه هم سرپرست شود ولی ما از وی خواهش کردیم که بیاید تا فردی را انتخاب کنیم که وی با کمال گذشت قبول کرد و حالا هم دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد است.

وی ادامه داد: در مورد انتخاب فرهاد رهبر برخی خوشحال شدند و برخی دیگر ممکن است ابراز نارضایتی کرده باشند. فرهاد رهبر فردی متدین و با سابقه است که بیشترین سابقه ریاست در دانشگاه تهران متعلق به اوست. از ابتدا استاد تمام بوده و سابقه ریاست بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی را داشته و در حوزه اقتصاد استاد است.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: فرهاد رهبر کار آسانی پیش رو ندارد و به طور کلی تاسیس دانشگاه آزاد کار آسانی نبود و از ابتدا بعضا با این کار مخالفت می‌کردند که این هم جزء خصوصیات آدم‌هاست که مساله جدید را تحمل نمی‌کنند.

ولایتی تاکید کرد: دانشگاه آزاد از قید و بندهای بروکراسی ادارات رها است و آنچه به مصلحتش باشد را بر اساس قوانین عمل می‌کند. انتظار ما این است که با حضور اساتید با تجربه‌ای مثل فرهاد رهبر بتوانیم از دانش و فضل اساتید خوب دانشگاه بهره ببریم.

وی اضافه کرد: نوعی از هم گسیختگی در بهره‌گیری از اساتید باید اصلاح شود. خواسته ما این است که تغییر محتوا و برنامه بنابه ضرورت در واحدها داده شود ولی هیچ واحدی تعطیل نشود. تعطیل کردن یک واحد پاک کردن صورت مساله است. باید مشکلات اصلاح شود
هر منطقه‌ای باید خودکفا باشد و واحدها خودشان را اداره کنند.

رئیس هیأت امنا دانشگاه آزاد بیان داشت: مردم یک شهر به دانشگاه آزاد امید بستند و می‌خواهند فرزندانشان در کنارشان درس بخوانند. متاسفانه برخی دوستان در وزارت علوم به این مساله توجه نکردند که تعدیل کردن فله‌ای هنر نیست.

ولایتی اظهار داشت: 205 نفر از نمایندگان از دانشگاه آزاد،حمایت کردند در حالیکه کمتر طرحی در مجلس این میزان حمایت دارد. از آن‌ها تشکر می‌کنیم که کمک کردند قانون سال 67 احیا شود، از آقای زاهدی هم تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: جایگزین کردن دانشگاه آزاد با دانشگاه‌هایی که امکانات ندارند و فقط اسمشان دانشگاه است و پشتیبانی سیاسی دارند درست نیست دیر یا زود مردم می‌فهمند آنجایی که کارمی‌شود دانشگاه آزاد است.

رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد تصریح کرد: نباید پژوهش کنیم فقط برای اینکه پژوهش کرده باشیم، این هم لازم است ولی تغییر مسیر رشته‌ها را داریم به طوریکه تکنیسین تربیت کنیم، ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی را در دست داریم، این قسمت ضعیف شده بود، باید اسلامی بودن دانشگاه واقعی باشد. و برخی اصلاحات بی جهت نبود.

ولایتی خاطر نشان کرد: برخی علما می‌گویند دانشگاه آزاد در برخی نقاط وضعیت فرهنگ سنتی محله‌ها را به هم زده در حالیکه دانشگاه آزاد باید سنت و فرهنگ محله‌های مختلف را تقویت کند. باید فرهنگ ایرانی و اسلامی به اعلا درجه ممکن در دانشگاه ازاد باشد. ما از این موضوع نمی‌گذریم.