۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

احتمال لغو اعزام حجاج قوت گرفت

کد خبر : ۳۷۲۹۰۷
صراط: عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به عدم صدور ویزای تیم ۱۰ نفره وزارت خارجه برای استقرار در عربستان گفت: درصورت عدم همکاری عربستان موضوع اعزام حجاج منتفی می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمدابراهیم رضایی با اشاره به دغدغه جدیدی که در اعزام حجاج به عربستان ایجاد شده است، اظهار کرد: در جریان مذاکره با عربستان مقرر شده بود تیمی 10 نفره از وزارت خارجه اوایل شوال به این کشور اعزام شوند تا امور کارگزاری را انجام دهند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی عربستان در صدور ویزای تیم دیپلماتیک ایرانی تصریح کرد: لازم است پیش از حضور حجاج ایرانی در عربستان تیمی از وزارت خارجه برای رسیدگی به امور حجاج از قبل در عربستان مستقر شده باشد اما هنوز این کشور اقدام به صدور ویزا برای آنها نکرده است.

وی به خانه ملت گفت: اگر سعودیها اجازه حضور این افراد در عربستان را ندهد، کارشکنی کرده و اجازه اعزام حجاج نیز داده نمی‌شود و با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع است، خاطرنشان کرد: اگر این مشکل برطرف نشود باید در اعزام حجاج بازنگری شود چرا که فرصتی برای استقرار تیم 10 نفره در عربستان نمانده ضمن اینکه کمیسیون امنیت ملی نیز علیرغم تعطیلی مجلس این موضوع مهم را مورد پیگیری قرار می‌دهد.
برچسب ها: صراط حج عربستان