۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

نظر هیئت نظارت مرکزی در خصوص "ابطال انتخابات" نظام پزشکی

رئیس هیات نظارت تهران بزرگ در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی درباره نظر هیات نظارت مرکزی در خصوص ابطال انتخابات گفت: هیات نظارت مرکزی مخالف ابطال و یا تمدید زمان رای‌گیری در انتخابات نظام پزشکی بود.
کد خبر : ۳۷۲۹۶۳
صراط: رئیس هیات نظارت تهران بزرگ در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی درباره نظر هیات نظارت مرکزی در خصوص ابطال انتخابات گفت: هیات نظارت مرکزی مخالف ابطال و یا تمدید زمان رای‌گیری در انتخابات نظام پزشکی بود.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا نیک‌نژاد در نشست خبری که بعد از اتمام شمارش آرای هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در تهران برگزار شد درباره نحوه انتخاب رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اعضای هیات مدیره ۲۰۰ شعبه نظام پزشکی در سراسر کشور که امروز انتخاب شدند با توجه به تعداد پزشک در هر شهر می‌توانند یک تا هفت نفر را برای حضور در مجمع عمومی نظام پزشکی انتخاب کنند و مجموعا ۲۴۰ نفر برای این مجمع انتخاب می‌شوند سپس این اعضا در یک روز مشخص تشکیل جلسه می‌دهند و رئیس و هیات مدیره مجمع را انتخاب می‌کنند که یکی از وظایفشان انتخاب رئیس کل سازمان نظام پزشکی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: طبق قانون نظام پزشکی اعضای هیات نظارت شامل سه نفر نماینده از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یک نماینده از وزارت کشور، یک نماینده از قوه قضاییه و دادستانی و دو نفر به انتخاب وزیر بهداشت هستند و در مجموع هفت نفر هیات نظارت مرکزی را تشکیل می‌دهند. بر این اساس کلیه اعضای هیات نظارت در شهرستان‌ها از سوی این هیات هفت نفره تعیین می‌شوند.

رئیس هیات نظارت تهران بزرگ در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی درباره نظر هیات نظارت در خصوص مسائل مطرح شده مبنی بر ابطال انتخابات گفت: اینکه چه اتفاقی درباره نتیجه انتخابات بیفتد بر عهده هیات نظارت کل انتخابات است. طبق اعلام هیات نظارت کل در ساعت ۲۲ جمعه ابطال و یا تمدید انتخابات نباید انجام می‌گرفت یعنی هیات نظارت کل با تمدید یا ابطال رای گیری مخالف بود و به ما اعلام کردند که بعد از اتمام ساعت رای‌گیری درها بسته  و صندوق‌ها فورا پلمب شوند و شمارش آراء را آغاز کنیم.

در پایان این نشست دکتر عزیزی - عضو هیات نظارت تهران بزرگ در انتخابات نظام پزشکی- گفت: همه باید بدانند که نتیجه اعلام شده انتخابات هنوز قطعی نشده است و کاندیداها ۴۸ ساعت فرصت دارند تا شکایاتشان را به هیات نظارت شهرستان‌ها اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد بنابراین اگر تغییری در نتیجه انتخابات اتفاق افتاد نباید شبهه‌ای ایجاد شود، چرا که این نتایج، اولیه است.
برچسب ها: صراط