۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲

عدم کفایت "نواز شریف" در دستور کار دادگاه

دادگاه پاکستان با پایان دادن به روند رسیدگی به پرونده فساد مالی «نواز شریف» معروف به پانامالیکس اعلام کرد: موضوع عدم کفایت نخست‌وزیر را بررسی خواهد کرد.
کد خبر : ۳۷۲۹۷۴
صراط: دادگاه پاکستان با پایان دادن به روند رسیدگی به پرونده فساد مالی نواز شریف معروف به پانامالیکس اعلام کرد موضوع خلع صلاحیت نخست‌وزیر را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از نوای وقت، دادگاه پاکستان اطمینان داد موضوع بی‌کفایتی نخست وزیر را بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

اعجاز افضل قاضی ارشد مسئول رسیدگی به پرونده نواز شریف نخست وزیر پاکستان در این زمینه گفت: از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم نواز شریف طبق قانون محاکمه خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که نواز شریف در یک کنفرانس خبری گفت: رأی دادگاه را می‌پذیرد اما استعفا را نخواهد پذیرفت.

وی افزود: مخالفان سیاسی تشنه قدرت باید تا انتخابات سال 2018 صبر کنند و نمی‌توانند زودتر از این دولت حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف را مجبور به کناره‌گیری نمایند.

برخی رسانه‌های پاکستان از جمله روزنامه اوصاف اعلام کردند که اگر بی‌کفایتی نواز شریف در دادگاه ثابت شود برادرش شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب تا یک سال آینده یعنی 2018 و برگزاری انتخابات به عنوان نخست وزیر موقت انتخاب خواهد.

حزب مردم،حزب تحریک انصاف،حزب جماعت اسلامی و سایر اعضای اپوزیسیون پاکستان اعلام کرده‌اند با توجه به بررسی‌های کمیته تحقیقات فساد مالی و رأی دادگاه نواز شریف باید از سمت خود به عنوان نخست وزیر استعفا بدهد.
برچسب ها: صراط