۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰

استعفای دو مسئول دیگر از کار در دولت "ترامپ"

استعفای یک عضو اصلی تیم حقوقی و قانونی ترامپ به مثابه شوکی به اوست زیرا وی در خصوص تبانی با روسیه و تاثیرگذاری بر مدیر سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا با اتهاماتی روبه رو است.
کد خبر : ۳۷۲۹۸۷
صراط: با استعفای دو مسئول آمریکایی دیگر، چرخه استعفاها بار دیگر کاخ سفید را در برگرفته است، آن هم در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سخت در تلاش برای تشکیل یک کارگروه به منظور رویارویی با بحران های بی شمار خود است.

استعفای جدید، شوکی برای ترامپ

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه الاخبار، استعفای یک عضو اصلی تیم حقوقی و قانونی ترامپ به مثابه شوکی به اوست زیرا وی در خصوص تبانی با روسیه و تاثیرگذاری بر مدیر سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا با اتهاماتی روبه رو است.

این در حالی است که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز به دلیل مخالفت با ترامپ بر سر انتخاب مدیر جدید ارتباطات در کاخ سفید استعفا داد.

در همین ارتباط «مارک کارالو» مسئول هماهنگی رسانه ای تیم حقوقی ترامپ در ارتباط با بحران اتهامات وارده به مسکو مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز از سمت خود استعفا کرد بدون اینکه به دلایل این تصمیم خود اشاره کند.

ورود ترامپ به محدوده قانونی پرخطر

این تصمیم او در حلی اتخاذ شد که ترامپ با هشدار به محققان در مورد بازرسی پرونده های مالی خانواده اش وارد محدوده قانونی پرخطری شد.

به عبارت بهتر ترامپ در یک گفت وگوی مفصل با روزنامه نیویورک تایمز خط قرمزهایی را برای دادستان «رابرت مولر» مامور تحقیق در خصوص پرونده های مالی تعیین کرده و به او در مورد اینکه تحقیقاتش نباید مسائل مالی خانواده اش را شامل شود، هشدار داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحقیق مولر در مورد پرونده های مالی غیرمرتبط با روسیه خط قرمز به شمار می آید، گفت: بله.

این در حالی است که ماموریت مولر تحقیق در این مورد است که آیا ترامپ و معاونانش در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 با روسیه تبانی کردند یا خیر؟

با ادامه تحقیقات و رسیدن آن به مسائل اعتبارات مالی، رسانه های آمریکا اعلام کردند، متحدان ترامپ به دنبال راهی برای سلب اعتماد از تحقیقات مولر هستند به ویژه اینکه ترامپ شخصا در بیطرفی او تردید دارد.

در این میان «مارک ورنر» سناتور دموکرات آمریکا و عضو کمیته اطلاعاتی وابسته به سنای آمریکا پس از دریافت اطلاعاتی که نشان می دهد ترامپ به دنبال برکناری دو معاون خود در ارتباط با دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری است، سخت ابراز نگرانی کرد.
برچسب ها: صراط