۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸

اتحادیه اروپا پیرامون پیامد تحریم‌های روسیه هشدار داد

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که درخصوص قانون تحریم روسیه و ایران به اجماع رسیده اند و تلاش دارند نسخه جدید این قانون را که تحریم های کره شمالی نیز به آن افزوده خواهد شد تا پایان تابستان به تصویب برسانند.
کد خبر : ۳۷۲۹۹۰
صراط: اتحادیه اروپا درخصوص اقدامات کنگره آمریکا در پیشبرد قانون تحریم روسیه، ضمن هشدار پیرامون پیامدهای ناخواسته این تحریم ها به واشنگتن، خواستار هماهنگی با هم پیمانان گروه هفت شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی عزم کنگره آمریکا برای تصویب سریعتر تحریم های روسیه، کمیسیون اروپا در بیانیه ای از پیامدهای ناخواسته آن بر یکپارچگی گروه هفت و منافع اقتصادی و امنیت انرژی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد.

کمیسیون اروپا همچنین درخصوص تاثیر گسترده این تحریم ها و بی توجهی آن به تلاش اروپا برای تنوع بخشی به منابع انرژی این اتحادیه هشدار داد.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر لزوم هماهنگی میان شرکای اقتصادی، تحریم های یک سویه عامل تضعیف تلاش های مشترک توصیف شده است.

کمیسیون اروپا در پایان، کنگره آمریکا و مقام های این کشور را به اقدام هماهنگ با شرکای خود، از جمله اتحادیه اروپا، دعوت کرد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه اعلام کردند که درخصوص قانون تحریم روسیه و ایران به اجماع رسیده اند و تلاش دارند نسخه جدید این قانون را که تحریم های کره شمالی نیز به آن افزوده خواهد شد تا پایان تابستان به تصویب برسانند.

خط لوله نورد استریم 2 که برای انتقال گاز به آن سوی بالتیک از سوی شرکت گازپروم روسیه ساخته می شود، یکی از اهداف تحریم های آمریکا علیه روسیه است.

شرکت های آلمانی نفت و گاز «وینترشل» و تجارت انرژی «یونیپر»، شرکت انگلیسی-هلندی «رویال داچ شل»، و شرکت های «او.ام.وی» و «انجی» از اتریش و فرانسه در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.

اتحادیه اروپا نگران است که قانون جدید تحریم روسیه راه را برای تنبیه این شرکت های اروپایی هموار کند.

برچسب ها: صراط